♦ „Companii cum sunt cele din banking, retail, comerţ, care au acces la foarte mulţi utilizatori finali, ar putea să simuleze, să se pună în postura atacatorului şi să simuleze atacurile către aceşti utilizatori şi să li se explice ce elemente au pierdut din vedere şi cum ar putea să le evite în viitor.“
Companiile din România fac demersuri în a-şi educa angajaţii cu privire la atacurile cibernetice şi la pericolele la care se expun în mediul online, însă acestea sunt predominant teoretice, ceea ce le reduce semnificativ impactul, a explicat Andrei Avădănei, CEO al companiei de cybersecurity Bit Sentinel.
„În foarte multe companii mari şi medii din România se practică educaţia în cybersecurity în felul următor: se dă un set mare de informaţii, de obicei text sau video, iar la final se dă un chestionar. Acesta este cazul fericit în care utilizatorul parcurge aceste informaţii şi răspunde la chestionar. Problema cu abordarea aceasta este că vorbim strict teoretic despre ameninţările cibernetice. Iar companii cum sunt cele din banking, retail, comerţ, care au acces la foarte mulţi utilizatori finali, ar putea inclusiv să simuleze, să se pună în postura atacatorului şi să înceapă să simuleze atacurile către aceşti utilizatori şi să li se explice într-adevăr ce elemente au pierdut din vedere şi cum ar putea să le evite în viitor“, a spus Andrei Avădănei în cadrul conferinţei ZF Cybersecurity Trends 2024. Protecţia datelor în era AI.