Companii

Cât costă poziţia de lider în lactate: Lactalis a făcut trei tranzacţii majore şi a închis şase fabrici. În total, de la intrarea în România, Lactalis a închis şase fabrici.

Cât costă poziţia de lider în lactate: Lactalis a...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

17.06.2024, 00:07 3984

Grupul Lactalis România, parte a grupului francez cu acelaşi nume care în ultimii ani a făcut mai multe achiziţii strategice pe plan local, continuă organizarea businessului şi a început procedurile de închidere a unităţii din Miercurea Ciuc.

Astfel, Lactalis rămâne cu trei fabrici de lactate şi una de sucuri în România după ce de-a lungul prezenţei pe piaţa locală a pus lacătul pe mai multe unităţi de producţie. Practic, Lactalis mai rămâne cu cele două unităţi „fanion“ cumpărate de la Raul Ciurtin şi anume unitatea din Oiejdea (judeţul Alba), unde se produce brandul Albalact, şi unitatea din Câmpulung Moldovenesc ( judeţul Suceava), unde iniţial se producea Rarăul şi ulterior au fost mutate şi alte operaţiuni ale grupului, inclusiv producţia unor branduri LaDorna, companie preluată de la Jean Valvis în 2008. Lactalis mai păstrează şi unitatea Covalact din Sfântu Gheorghe (judeţul Covasna), cumpărată „la pachet“ cu fabrica care urmează să se închidă de la Miercurea Ciuc de la fondul de investiţii SigmaBleyzer în 2016.

La Miercurea Ciuc, fabrica are 95 de angajaţi.

„Angajaţii noştri din cadrul unităţii au fost anunţaţi, iar prioritatea noastră este să îi susţinem în perioada următoare şi să le oferim tot suportul posibil. În acelaşi timp, dorim să ne reafirmăm angajamentele investiţionale şi de dezvoltare pe piaţa românească, ca parte a strategiei de afaceri pe termen lung a Grupului Lactalis”, a precizat Onur Barim, directorul general al Grup Lactalis România. Reprezentanţii grupului menţionează că cei 95 de angajaţi „vor avea acces la măsurile compensatorii şi la toate beneficiile prevăzute în contractul colectiv de muncă pentru procedura concedierii colective”.

„De asemenea, vor primi consiliere pentru reintegrare profesională şi suport pentru eventuala recalificare personală. Până la finalizarea procesului de oprire a activităţii unităţii, aceasta va continua să opereze la nivelul curent”.

Pe de altă parte, reprezentanţii companiei spun că decizia nu afectează în niciun fel portofoliul de produse al brandurilor Lactalis România. Sortimentele de lactate produse la Miercurea Ciuc vor fi realizate în continuare în celelalte fabrici româneşti ale Grupului. 

Această fabrică nu este singura pe care Lactalis pune lacătul. În 2020, a hotărât să închidă unităţile de producţie din Floreni şi Vatra Dornei, judeţul Suceava, pentru a eficientiza activitatea companiei. De asemenea, în 2018 grupul a mutat producţia din localitatea Kogălniceanu, judeţul Constanţa, în localitatea Câmpulung Moldovenesc din judeţul Suceava. Mai exact, activitatea s-a mutat din fabrica preluată în 2008 odată cu grupul LaDorna în fabrica Rarăul preluată odată cu grupul Albalact. Aceasta a fost prima mutare de restructurare făcută de Lactalis după preluarea Albalact şi Covalact.

În 2011, la trei ani după ce gigantul Lactalis a preluat afacerea cu lactate LaDorna de la fon¬da¬torul acesteia, Jean Valvis, francezii au luat decizia închiderii fabricii de brânzeturi de tip Cottage din Suceava, a 14 centre de colectare a laptelui din Suceava, Constanţa şi Tulcea şi a două depozite de produse alimentare. În 2013 au mai fost închise alte două fabrici – de unt şi caşcaval. 

În total, Lactalis a închis de la intrarea în România şase unităţI de producţie, însă şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa de lactate, având o cifră de afaceri cumulată pe toate companiile grupului de peste 1,5 miliarde de lei.

Lactate Harghita, fabrica din Miercurea Ciuc, a avut în 2022 (ultimele date disponibile) o cifră de afaceri de 55,9 milioane de lei, un profit de 1 milion de lei şi un număr mediu de 92 de angajaţi, conform datelor de la Ministerul de Finanţe.

Lactate Harghita şi Covalact au fost cumpărate de Lactalis în 2016 de la fondul de investiţii SigmaBleyzer.

Grupul Lactalis România reuneşte 2.000 de angajaţi, 8 branduri româneşti consacrate (Zuzu, Albalact, Covalact de Ţară, LaDorna, Fulga, Rarăul, Bardezzi, Horeca Top) şi branduri internaţionale recunoscute (President, Galbani, Leerdammer, Parmalat, Santal).

Grupul Lactalis colectează cea mai mare cantitate de lapte la nivel local - peste 244 milioane de litri de lapte anual, comercializând peste 220.000 de tone de produse finite în fiecare an şi, cumulat, are o cifră de afaceri de peste 300 de milioane de euro (produse lactate şi sucuri naturale).

În ultimii 5 ani, Grupul Lactalis a investit peste 60 de milioane de euro pe piaţa românească. Aceste investiţii au condus la creşterea capacităţilor de producţie din fabrici prin retehnologizare, ceea ce a permis mai departe dezvoltarea portofoliilor aparţinând brand-urilor locale, dar şi majorarea exporturilor către alte ţări şi demararea producţiei locale pentru game fabricate de către alte subsidiare europene. Investiţii importante sunt alocate în continuare şi în divizia logistică şi în sistemele IT.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro