♦ Grupul german activează cu propriile magazine în 21 de ţări, conform site-ului propriu ♦ O bună parte sunt în regiunea ce cuprinde şi România.
Executivul român Adrian Ariciu, care a condus din poziţia de CEO operaţiunile locale ale grupului german METRO, activ în comerţul alimentar de tip cash&carry, va prelua o poziţie la nivel regional. El va fi executive vice president (EVP) pentru regiunea Europei de Est. „Voi fi responsabil pentru dezvoltarea şi implementarea strategiilor regionale de business şi sprijinirea echipelor locale în atingerea obiectivelor de creştere şi dezvoltare. Obiectivul meu principal va fi să susţin creşterea sustenabilă şi să contribui la succesul pe termen lung al METRO în regiunea Europei de Est“, spune Adrian Ariciu.
Grupul german activează cu propriile magazine în 21 de ţări, conform site-ului propriu. O bună parte sunt
în regiunea ce cuprinde şi România. În Europa de Est, gigantul are circa 200 de magazine, 34.000 de salariaţi şi vânzări de peste 10 mld. euro, potrivit raportului METRO pe 2022/2023.
Germanii au prezenţă în regiune în Bulgaria, Croaţia, Moldova, Polonia, România, Serbia, Slovacia, Cehia, Ucraina, Ungaria şi Turcia, conform aceluiaşi raport.
„Dar rămân la doi paşi de România şi de antreprenorii români“, explică executivul.
El a condus condus businessul din România al METRO timp de aproape patru ani. În 2020, anul când Adrian Ariciu a preluat funcţia, compania a avut afaceri de 6,1 mld. lei, pentru ca anul trecut să sară de 10,5 mld. lei, cel mai bun nivel pentru businessul autohton. De altfel, în timpul mandatului său, METRO România a fost unul dintre comercianţii care s-au dezvoltat cel mai alert, şi asta fără deschiderea de magazine propii.
El lucrează însă pentru grupul german de circa două decenii, ocupând diferite poziţii atât local, cât şi internaţional. METRO e activ pe segmentul cash & carry, unde deţine o reţea de 30 de magazine proprii. Astfel, spre deosebire de retailerii care au hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount sau proximitate modernă, comerciantul nu se adresează consumatorului final, ci companiilor, fie ele mici magazine revânzătoare sau operatori HoReCa.
„Cel mai important moment din cariera mea a fost chiar primul pas pe care l-am făcut, alăturându-mă companiei METRO, la începutul anilor 2000. Aceasta a fost piatra de temelie a carierei mele (…).“
Dar la capitolul momente importante în ceea ce priveşte contribuţia sa decisivă la nivel de business, el face referire la transformarea modelului de afaceri METRO Ucraina în perioada 2013-2017, când a fost chief commercial officer.
„A fost o perioadă în care am reuşit să implementăm strategii inovatoare şi să stabilizăm operaţiunile într-un context economic dificil. Alt moment definitoriu a fost, bineînţeles, numirea mea în funcţia de CEO al METRO România, în august 2020, o poziţie din care am avut ocazia să conduc şi să dezvolt operaţiunile locale, consolidând relaţiile cu clienţii şi partenerii noştri.“