Companii

Executivul român Adrian Ariciu va prelua funcţia de executive vice president pentru Europa de Est în cadrul METRO. „Rămân la doi paşi de România şi de antreprenorii români“. În Europa de Est, gigantul are aproximativ 200 de magazine, 34.000 de salariaţi şi vânzări de peste 10 mld. euro

Adrian Ariciu lucrează pentru grupul german de circa două decenii, ocupând diferite poziţii atât local, cât şi internaţional.

Adrian Ariciu lucrează pentru grupul german de circa două decenii, ocupând diferite poziţii atât local, cât şi internaţional.

Autor: Cristina Roşca

03.06.2024, 09:00 163

Grupul german activează cu propriile magazine în 21 de ţări, conform site-ului propriu O bună parte sunt în regiunea ce cuprinde şi România.

Executivul român Adrian Ariciu, care a condus din poziţia de CEO operaţiunile loca­le ale grupului german METRO, activ în comerţul alimentar de tip cash&carry, va prelua o poziţie la nivel regional. El va fi executive vice president (EVP) pentru regiu­nea Europei de Est. „Voi fi respon­sabil pentru dezvoltarea şi implemen­tarea strategiilor regionale de busi­ness şi sprijinirea echipelor locale în atingerea obiectivelor de creş­tere şi dezvoltare. Obiecti­vul meu principal va fi să susţin creşterea sus­tenabilă şi să con­tribui la succe­sul pe termen lung al METRO în regi­u­nea Europei de Est“, spune Adrian Ariciu.

Grupul german ac­ti­vea­ză cu propriile maga­zi­ne în 21 de ţări, conform site-ului propriu. O bună parte sunt

în regiunea ce cuprinde şi România. În Europa de Est, gigantul are circa 200 de magazine, 34.000 de salariaţi şi vânzări de peste 10 mld. euro, potrivit raportului METRO pe 2022/2023.

Germanii au prezenţă în regiune în Bulgaria, Croaţia, Moldova, Polo­nia, România, Serbia, Slo­va­cia, Cehia, Ucraina, Ungaria şi Turcia, conform aceluiaşi raport.

„Dar rămân la doi paşi de România şi de antreprenorii români“, explică executivul.

El a condus condus businessul din România al METRO timp de aproa­pe patru ani. În 2020, anul când Adrian Ariciu a preluat funcţia, com­pania a avut afaceri de 6,1 mld. lei, pen­tru ca anul trecut să sară de 10,5 mld. lei, cel mai bun nivel pentru busi­nessul autohton. De altfel, în timpul mandatului său, METRO România a fost unul dintre comercianţii care s-au dezvoltat cel mai alert, şi asta fără deschiderea de magazine propii.

El lucrează însă pentru grupul ger­man de circa două decenii, ocu­pând diferite poziţii atât local, cât şi internaţional. METRO e activ pe seg­mentul cash & carry, unde deţine o reţea de 30 de magazine proprii. Astfel, spre deosebire de retailerii care au hipermarketuri, supermar­keturi, magazine de discount sau proximitate modernă, comerciantul nu se adresează consumatorului final, ci companiilor, fie ele mici magazine revânzătoare sau operatori HoReCa.

„Cel mai important moment din cariera mea a fost chiar primul pas pe care l-am făcut, alăturându-mă com­paniei METRO, la începutul anilor 2000. Aceasta a fost piatra de temelie a carierei mele (…).“

Dar la capitolul momente impor­tante în ceea ce priveşte contribuţia sa decisivă la nivel de business, el face referire la transformarea modelului de afaceri METRO Ucraina în peri­oada 2013-2017, când a fost chief commercial officer.

„A fost o perioadă în care am reu­şit să implementăm strategii inova­toa­re şi să stabilizăm operaţiunile într-un context economic dificil. Alt moment definitoriu a fost, bineînţe­les, numirea mea în funcţia de CEO al METRO România, în august 2020, o poziţie din care am avut ocazia să conduc şi să dezvolt operaţiunile locale, consolidând relaţiile cu clienţii şi partenerii noştri.“

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro