♦ Avem porturi cu capacitate mică şi nu există aproape deloc infrastructură pentru containere.
Transportul pe apă este de departe forma de transport cu cea mai mică amprentă de carbon, trebuie să stimulăm transportul pe Dunăre, această „autostradă verde“ a României prin investiţii, a spus Gabriel Ţecheră, director guvernanţă corporativă şi IR la compania Transport Trade Services (TTS).
„Sunt două probleme în care doar statul poate să intervină, în ceea ce priveşte infrastructura: avem porturi cu capacitate mică şi nu există aproape deloc infrastructură pentru containere. Al doilea lucru este că ar trebui stimulat financiar transportul pe Dunăre. De exemplu, dacă vrei să aduci grâu din Bărăgan la Constanţa, acum este mai eficient să faci lucrul acesta prin transport rutier decât prin transport fluvial“, a spus el în cadrul evenimentului ZF ESG Summit 2024. Importanţa Dunării a devenit şi mai vizibilă după începerea războiului din Ucraina, fluviul a devenit principala arteră de transport pentru cerealele din Ucraina.