Companii

Interviu. Doru Voicu, Renovatio: Scăderea consumului de energie este conjuncturală şi trebuie să fim conştienţi de acest lucru. Ieftinirea energiei nu este un fenomen de durată

Doru Voicu, directorul de strategie al grupului Renovatio: Nu cred că este un fenomen de durată (scăderea preţului la energie şi gaze - n.red.). El se manifestă din două perspective: una care vine dintr-o corecţie a pieţei faţă de creşterile anterioare, spectaculoase, din 2022, cealaltă provenind din recesiunea economică a regiunii. Ambele sunt temporare.

Doru Voicu, directorul de strategie al grupului Renovatio: Nu cred că este un fenomen de durată (scăderea preţului la energie şi gaze - n.red.). El se manifestă din două perspective: una care vine dintr-o corecţie a pieţei faţă de creşterile anterioare, spectaculoase, din 2022, cealaltă provenind din recesiunea economică a regiunii. Ambele sunt temporare.

Autor: Roxana Petrescu

03.06.2024, 16:00 836

Consumul de energie va creşte în următoarea perioadă, în ciuda declinului adus de ultimii ani marcaţi de pandemie şi război, şi odată cu acest lucru va creşte şi preţul la energie, deşi acum toată piaţa se bucură de scăderi frumoase În această perspectivă, singurul instrument care poate oferi protecţie în faţa volatilităţii rămân contractele de energie pe termen lung, spune Doru Voicu, directorul de strategie al grupului Renovatio şi unul dintre cei mai buni specialişti din domeniul energetic local. Şi deşi de la începutul anului mai toată lumea din sectorul energetic vorbeşte despre importanţa stocării, Doru Voicu spune şi de ce piaţa locală nu mişcă  Pe regulile de acum, stocarea este mai degrabă penalizată decât încurajată, aşa că şi aici România are mult loc de îmbunătăţire.

Renovatio activează pe aproape toate segmentele din domeniul energiei, de la faza de dezvoltare şi proiectare a investiţiilor în producţie până la zona de furnizare, eficienţă energetică sau stocare, fiind de asemenea cel mai puternic ju­cător pe zona de mobilitate electrică. Renovatio nu acţionează ca un grup con­solidat, acest „brand“ fiind regăsit în mai multe domenii de activitate, toate legate de sec­torul energetic, după cum spun repre­zen­tan­ţii entităţii. Iar cea mai mare companie acti­vă sub brandul Renovatio este Renovatio Trading, un business de peste 200 de milioane de euro anul trecut, având 900 de clienţi în portofoliu în acest moment. Într-un interviu realizat pentru ediţia de anul acesta a anuarului ZF Energie, Doru Voicu, direc-torul de strategie al grupului Renovatio, vor­beşte despre unele dintre cele mai inte­resante evoluţii din sectorul energetic local.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro