Info

onStrategy (#71) TikTok se pregăteşte să lanseze o copie a Instagram; Apple are probleme cu vânzările; Inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu medicii

onStrategy (#71) TikTok se pregăteşte să lanseze o...

Autor: Sorin Anagnoste

24.04.2024, 12:12 10

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Things happen

 

Strategy

 

Despre Apple

Compania are multe provocări:

1/ Vânzările de Iphone au scăzut, în special în China. LINK

2/ Previziunile privind livrările de Vision Pro din 2024 şi 2025a fost ajustată la 400-500k unităţi, în scădere de la 700-800k. LINK

3/ Proiectul maşinii este mort.

...şi altele.

 

Nu e de mirare că firma caută noul lucru. LINK

 

4/ Mark Gurman, analist Apple la Bloomberg, prezintă argumentele pentru vânzarea de iphone-uri mai ieftine. Ei bine, vă reamintesc că Apple a vândut mai puţine telefoane în 2023 (faţă de 2022) şi a făcut mai mulţi bani. Raritatea vinde foarte bine. Abundenţa, doar tranformă produsele într-o marfă. Probabil, creşterea viitoare va veni de pe pieţele emergente: India, Indonezia, Brazilia, Nigeria, etc. LINK

 

Între timp, compania a anunţat un eveniment (Ipad?) pentru data de 7 mai. Includerea MacOS pe iPad poate rezolva o parte din aceste probleme. LINK

 

TikTok se pare că lucrează la lansarea unei aplicaţii-clonă pentru Instagram

De ce? Ei bine, din cel puţin 6 motive:

1/ Prin introducerea unei platforme dedicate de partajare a fotografiilor şi a textului, TikTok îşi poate diversifica ofertele şi nu poate fi văzută doar ca o platformă centrată pe videoclipuri. Acest lucru ar putea atrage un public mai larg, care ar putea prefera alte forme de conţinut în locul celui video.

2/ TikTok are o bază masivă de utilizatori la nivel global care interacţionează în principal cu conţinutul video. Oferind o nouă modalitate de implicare - prin intermediul fotografiilor - poate profita de audienţa sa existentă pentru a stimula utilizarea noii aplicaţii, similar cu modul în care Instagram a beneficiat atunci când a introdus Stories, o funcţie popularizată iniţial de Snapchat.

3/ Pe măsură ce platformele de socializare împrumută din ce în ce mai mult caracteristici unele de la altele pentru a-şi păstra utilizatorii şi a creşte timpul petrecut în aplicaţie, intrarea TikTok în spaţiul de partajare a fotografiilor reprezintă o provocare directă la adresa dominaţiei Instagram în acest domeniu. Aceasta reflectă competiţia continuă în care platformele caută să devină hub-uri media atotcuprinzătoare.

4/ Mişcarea vine într-un moment în care TikTok se confruntă cu provocări semnificative în materie de reglementare, în special în SUA, unde există presiuni politice din cauza proprietăţii sale chinezeşti. Prin diversificarea ofertelor sale de aplicaţii, TikTok ar putea încerca să atenueze riscurile asociate unor potenţiale interdicţii sau restricţii asupra aplicaţiei sale principale.

5/ O nouă platformă ar putea, de asemenea, să ofere TikTok mai multe date privind preferinţele utilizatorilor, îmbunătăţindu-şi ţintirea algoritmică atât pentru conţinut, cât şi pentru reclame, ceea ce ar putea duce la creşterea veniturilor.

6/ În pofida scepticismului consultantului în social media cu privire la cererea pentru o altă aplicaţie de partajare de fotografii, TikTok ar putea vedea o oportunitate de a inova în acest spaţiu, oferind caracteristici care să o diferenţieze de aplicaţiile existente şi să atragă utilizatorii în căutare de noi experienţe.

 

Un lucru este cert: va limita creşterea Instagram. LINK

 

Artificial Intelligence

 

Firmele de consultanţă profită de serviciile de inteligenţă artificială

Financial Times: „BCG spune că serviciile de consultanţă în domeniul inteligenţei artificiale vor furniza 20% din venituri în acest an”. Firmele tradiţionale de consultanţă se vor schimba, devenind axate pe tehnologie şi cu diferite poziţii în domeniul ştiinţei datelor. În plus, acestea vor avea nevoie de mai puţini oameni pentru a livra în timp ce îşi construiesc activele digitale.

Vă reamintesc că Accenture este pe cale să obţină 2,4 miliarde de dolari din AI generativă.LINK

Deci, care este strategia dvs. de AI? BCG, Accenture

 

Inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu medicii

Nevoia tot mai mare de medici va fi parţial rezolvată prin implementarea AI.

Modelul GPT-4 al OpenAI a demonstrat capacităţi remarcabile în evaluarea afecţiunilor oculare, aproape egalând expertiza medicilor specializaţi şi depăşind medicii debutanţi, după cum se arată într-un studiu recent. Această cercetare subliniază potenţialul semnificativ al inteligenţei artificiale generative în aplicaţiile medicale, în special în oftalmologie.

 

Compararea în cadrul studiului a performanţelor inteligenţei artificiale cu cele ale medicilor practicieni şi nu doar cu rezultatele testelor, precum şi utilizarea unei game largi de capacităţi generative evidenţiază un nivel avansat al aplicaţiilor inteligenţei artificiale în diagnosticarea şi sugerarea tratamentelor pentru problemele oculare. Acest progres al tehnologiei IA nu numai că promite să îmbunătăţească acurateţea diagnosticului, dar deschide, de asemenea, uşa unor potenţiale utilizări în triajul pacienţilor şi în zonele cu acces limitat la asistenţă de specialitate, deşi necesită o analiză atentă a riscurilor, în special în ceea ce priveşte acurateţea informaţiilor generate de IA. LINK

 

Things Happen

Spionii chinezi vizează industriile olandeze (ie. ASLM). LINK

Cum a încercat Amazon să adune date despre concurenţă. LINK

Avem o hartă cu lipsa mineralelor strategice în UE. România va fi o soluţie bună pentru aprovizionarea unora dintre ele. Hartă, România

Why China Can't Innovate, articol din 2014 din Harvard Business Review. (inutil să mai spunem că totul este greşit). LINK

Senatul SUA adoptă proiectul de lege TikTok privind dezinvestirea sau interzicerea TikTok. LINK

Scrisoarea din 2023 a CEO-ului Andy Jassy către acţionari. LINK

 

Data

PIB-ul pe cap de locuitor s-a dublat în România şi Polonia în ultimele două decenii. LINK

 

---

 

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

 
 

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.