Info

onStrategy (#73) TikTok se pregăteşte să lanseze o copie a Instagram; Apple are probleme cu vânzările; Inteligenţa artificială lucrează cot la cot cu medicii

onStrategy (#73) TikTok se pregăteşte să lanseze o...

Autor: Sorin Anagnoste

09.05.2024, 10:51 3

În fiecare săptămână, newsletterul #onStrategy îşi propune să aducă o perspectivă clară asupra unor dintre cele mai importante ştiri şi tendinţe din lumea afacerilor şi tehnologiei, focusat pe patru domenii cheie: Strategy, Artificial Intelligence, Data şi Things happen

 

Strategy

 

Strategia Apple

Marţi, 7 mai, Apple a dezvăluit primele iPad-uri axate pe inteligenţă artificială şi accesoriile aferente, precum şi noul cip ultraperformant M4. După cum am discutat în alte newsletter anterioare, Apple îşi obţine majoritatea veniturilor din iPhone-uri, reprezentând peste 50% din vânzări. Compania are o strategie consecventă de a extrage cu succes venituri suplimentare din upgrade-uri, cum ar fi creşterea memoriei de la 8 GB la 16 GB. Din punct de vedere istoric, actualizările de software nu au atras în mod semnificativ valuri de clienţi noi sau clienţi care revin. Cu toate acestea, introducerea unor capacităţi îmbunătăţite de inteligenţă artificială ar putea schimba această dinamică.

 

În perspectiva evenimentelor din iunie (adică WWDC 2024) şi septembrie (adică lansarea iPhone 16), iată care sunt previziunile mele:

1/ Integrarea îmbunătăţită a AI pe dispozitive. Aşteptaţi-vă să vedeţi îmbunătăţiri ale lui Siri şi ale capacităţilor de inteligenţă artificială în telefon, care vor facilita gestionarea mai eficientă a sarcinilor de rutină. Apple a fost deosebit de activă în acest domeniu, prezentând cel puţin opt lucrări luna trecută.

2/ Creşterea anticipată a preţului. De obicei, Apple îşi ajustează preţurile la fiecare trei ani, iar această ajustare este aşteptată anul acesta.

3/ Funcţii restricţionate pentru modelele mai vechi. Probabil că va persista o continuare a strategiei Apple de a limita anumite funcţionalităţi la modelele mai noi, similar cu ceea ce am observat în cazul funcţiei "double tap", exclusivă pentru Apple Watch Series 9 şi Ultra 9. Modelele mai vechi, în ciuda faptului că dispun de hardware-ul necesar, sunt adesea lipsite de aceste noi funcţii.

 

Aceste strategii sunt susceptibile să stimuleze vânzările şi valoarea acţiunilor Apple, ceea ce ar putea readuce Apple în poziţia de cea mai valoroasă companie la nivel global.

P.S. Din când în când mă trezesc meditând la posibilitatea unui iPhone Ultra. Am putea vedea un astfel de model în următorii 2-3 ani? Doar timpul ne va spune. Ipads, Dublu tap, AI Papers, cip M4

 

Tesla se joacă în ape periculoase

Trei lucruri despre ce s-a îmtâmplat la Tesla:

1/ Acţiunile s-au prăbuşit cu 28% în acest an, ca urmare a unei confluenţe de factori, inclusiv o concurenţă acerbă în China, o încetinire a pieţei maşinilor electrice şi diverse alte provocări micro şi macroeconomice.

 

2/ În acest context, Elon Musk a anunţat o reducere de 10% a forţei de muncă, în oglindă cu o scădere de 10% a vânzărilor trimestriale de la an la an. Concluzia de aici este instructivă: o simplă scădere de 10% a vânzărilor necesită adesea o reducere mai profundă de 15-20% a forţei de muncă pentru a realinia costurile şi eficienţa operaţională.

 

3/ Într-o mişcare îndrăzneaţă pentru a capta atenţia şi atracţia pieţei, Elon Musk a vizitat recent China pentru a dezvălui un nou parteneriat cu Baidu, cunoscut pentru dominaţia sa în ecosistemul de internet chinezesc, pentru a-şi îmbunătăţi tehnologia de conducere autonomă. Cu toate acestea, această aventură este plină de riscuri cunoscute: probabil, guvernul chinez va transfera în cele din urmă această tehnologie către concurenţii locali. Acest model s-a repetat adesea, în special cu Tesla, stârnind curiozitatea cu privire la motivul pentru care Musk continuă să urmărească aceste acorduri în ciuda complicaţiilor previzibile. A merge în China pentru a-ţi rezolva problemele (de vânzări) înseamnă un singur lucru: disperare.

Între timp, compania a programat un turneu Cybertruck în Europa şi Orientul Mijlociu.

Concedieri, Vânzări, Baidu, Cybertruck.

 

Artificial Intelligence

 

AI Copilot de la Microsoft începe să automatizeze industria de codare

AI Copilot de la Microsoft, dezvoltat de GitHub şi alimentat de tehnologia OpenAI, redefineşte rolul asistenţilor de codificare în cadrul industriei de dezvoltare de software. Atunci când a fost lansat iniţial în 2021, Copilot şi-a demonstrat potenţialul prin automatizarea unor sarcini simple de codificare, completând astfel liniile de cod în mod eficient. În 2024, integrarea GPT-4 a îmbunătăţit semnificativ capacităţile lui Copilot, permiţându-i să gestioneze sarcini mai complexe, cum ar fi traducerea codului între limbaje de programare şi automatizarea unor porţiuni substanţiale de codificare pentru sistemele corporative. Această transformare este deosebit de evidentă, deoarece Copilot ajută acum la crearea de software pentru sisteme critice în cadrul unor corporaţii importante, evidenţiind evoluţia sa de la un simplu ajutor de codificare la un instrument de dezvoltare critic.

În ciuda progreselor sale, Copilot nu este lipsit de provocări şi limitări. Utilizatorii au observat cazuri în care AI-ul a generat cod depăşit sau cu erori şi există un risc continuu de a introduce vulnerabilităţi de securitate. Cu toate acestea, GitHub subliniază faptul că Copilot este menit să sporească, nu să înlocuiască programatorii umani, pledând pentru o utilizare atentă şi respectarea unor orientări solide. Implicaţiile mai largi pentru industrie sunt semnificative, Copilot fiind văzut ca un banc de testare pentru alte integrări AI în întreaga suită de produse Microsoft. Între timp, peisajul rămâne competitiv, atât startup-urile, cât şi giganţii din domeniul tehnologiei dezvoltându-şi propriile instrumente de codificare AI, împingând limitele a ceea ce pot face aceşti asistenţi şi pregătind terenul pentru un viitor în care AI ar putea transforma, potenţial, codificarea într-o abilitate mai universal accesibilă. LINK

 
 

Things Happen

 

Şeful Ericsson spune că suprareglementarea "duce Europa la irelevanţă". LINK

Efectul Ozempic: cum un medicament minune pentru pierderea în greutate a devorat o întreagă economie. LINK

Energia solară ieftină dă o mână de ajutor industriei de desalinizare. LINK

LVMH spune că vânzările de şampanie au scăzut pentru că oamenii nu mai petrec aşa cum o făceau înainte. LINK

Primele 24 de hoteluri-cheie au fost selectate de noul ghid MICHELIN. LINK

 

Data

Există acum un consens tăcut că China a avut o recesiune uşoară în 2023, şi nu +5%, aşa cum au susţinut. LINK

 
 

---

 

Citeşte restul analizelor pe https://newsletter.onstrategy.eu/

 
 

Sorin Anagnoste este Conferenţiar Univ. Dr. şi Prodecan în cadrul Facultăţii Administrarea Afacerilor cu predare în limbi străine (FABIZ) din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucureşti.