♦ Harta celor mai mari 50 de exituri realizate de oamenii de afaceri din România reprezintă un mod bun pentru a vedea care sunt polii de business ai ţării, unde au existat atât avânt şi iniţiativă antreprenoriale, cât şi interes de investiţii din partea marilor grupuri care au cumpărat aceste afaceri ♦ Aşadar, care sunt cele mai prolifice judeţe din România din perspectiva creării de companii locale atrăgătoare pentru investitori?
Îngheţata Betty Ice, farmaciile Help Net şi berea Neumarkt sunt doar câteva dintre brandurile româneşti create de antreprenori locali care, în urma unor tranzacţii de zeci sau chiar sute de milioane de euro, au ajuns în portofoliul unor giganţi străini.
Doar o treime dintre afacerile de familie din România ajung cea la a doua generaţie, în timp ce 10% sunt predate şi celei de a treia generaţii, conform celor celor mai recente date.
Există businessuri antreprenoriale create cu gândul de a fi vândute, iar acesta este în special cazul celor din domeniul tehnologiei - un domeniu unde România şi-a creat deja un nume, dar nu numai.
Există şi acele exemple unde businessurile au fost fondate pentru a fi duse mai departe, doar că a existat un moment în care antreprenorii au realizat că nu au capitalul, forţa de negociere sau know-how-ul să facă asta.