Acţiunile Airbus au scăzut marţi cu peste 10%, după ce cel mai mare producător de avioane din lume a fost nevoit să îşi reducă previziunile privind profitul anual, pe măsură ce întreruperile din lanţul său de aprovizionare au continuat să se agraveze, raportează Financial Times.
Directorul general Guillaume Faury a declarat analiştilor la sfârşitul zilei de luni că lipsurile de motoare îi împiedică sistematic planurile de producţie ale companiei.
„Chestiunea motoarelor, care nu a reprezentat o problemă în 2023 şi la începutul lui 2024, devine din nou o problemă semnificativă", a spus Faury. „Aceasta este o situaţie nouă la care nu ne aşteptam."
Acţiunile Airbus au scăzut cu 11,5 procente în primele şedinţe de tranzacţionare. Avertismentul a zguduit sectorul aerospaţial în general, acţiunile producătorului de motoare Rolls-Royce scăzând cu 3%, iar acţiunile Melrose Industries cu 4%.
Ca urmare a perturbărilor, Airbus a declarat că va livra „aproximativ 770" de aeronave în acest an, în scădere faţă de obiectivul anterior de „aproximativ 800" de exemplare.
În ultimii doi ani, Airbus a fost afectată de constrângeri în lanţul de aprovizionare, care i-au împiedicat planurile de creştere a producţiei pentru a satisface cererea aflată în expansiune a companiilor aeriene în urma pandemiei.
Compania a declarat că va înregistra o taxă de aproximativ 900 de milioane de euro în primele şase luni ale anului în legătură cu activitatea sa producţie a sistemelor spaţiale.
Grupul aerospaţial se aşteaptă acum la câştiguri ajustate înainte de dobânzi şi impozite de 5,5 miliarde de euro în acest an, în scădere faţă de o previziune anterioară de până la 7 miliarde de euro.
Avertismentul a venit în timp ce Airbus se apropie de un acord cu Spirit AeroSystems pentru a prelua activitatea furnizorului cu sediul în SUA pentru unele dintre programele sale, în special pentru aeronavele A220 şi A350.
Un acord va deschide calea pentru preluarea de către Boeing a celei mai mari părţi a Spirit, inclusiv a operaţiunilor sale din Kansas.