ZF 24

Franchwise: Pe piata HoReCa se deschid anual aproximativ 200 de francize. Investiţiile variază de la 30.000 euro la peste 300.000 de euro pentru restaurantele mari

Franchwise: Pe piata HoReCa se deschid anual aproximativ...

Autor: Roxana Rosu

06.06.2024, 16:10 94

Aproximativ 200 de francize se deschid anual în sectorul HoReCa din România, valoarea unei astfel de investitii variind între 30.000 de euro şi peste 300.000 de euro, în funcţie de dimensiunea restaurantului, arată o analiză a companiei de consultant Franchwise.

"Investiţiile minime în sectorul HoReCa pornesc de la 30.000 - 40.0000 de euro pentru o franciză de tip insulă, de la branduri precum Hello Donuts sau de la 50.000 - 60.0000 de euro într-o locaţie mică a unui brand ca Bubble Waffles, de exemplu. Dacă vorbim de restaurante cu servire rapidă (QSR), bugetul necesar începe de la 100.000 de euro. Există şi o zonă de restaurante cu suprafeţe mai mari, peste 250-300 mp, care necesită o investiţie de aproximativ 1.000 euro/mp, adică peste 300.000 euro", a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise. 

Recuperarea investiţiei se face în acest domeniu în general între 2,5-3 ani pentru locaţiile premium, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuşi, pentru un bun management financiar al locaţiilor francizate, consultatii recomandă să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaţionale.

"Există afaceri care sunt în plină expansiune, precum Ted's Coffee, Treevi Pizza, Hello Donuts, Leonidas, Simigeriile Petru sau Tucano, şi care cresc cu 20-30% de la an la an în continuare. Există şi afaceri/reţele care au atins maturitatea sau sunt într-o zonă de redefinire a drumului către profitabilitate", a adăugat Raluca Voicu.

În sectorul HoReCa local există atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză (SaladBox, Ted's Coffee, 5 To Go), cât şi prin branduri internaţionale operate în regim de franciză (McDonald's, KFC, Starbucks, Pizza Hut, Subway, lanţurile hoteliere).

În plus, numeroase branduri româneşti s-au extins deja pe piaţa internaţională prin franciză.

Printre acestea se numără SaladBox, care este present în 12 ţări, sau  Tucano Coffee, prezent în 10 ţări. În acelaşi timp, Mesopotamia s-a extins în Ungaria, iar restaurantul Spartan a ajuns în Barcelona.

La rândul lui, brandul French Revolution este în discuţii pentru o franciză în Dublin, Irlanda. Reţeaua 5 To Go a intrat pe piaţa de Ungaria şi Slovacia, iar Japanos are unităţi de franciză în Algeria, Malta, Emiratele Arabe Unite şi Franţa.

Înfiinţată în 2011, Franchwise a sustinut peste 60 de companii din România să se extindă prin sistemul de franciză şi a dezvoltat în piaţă peste 300 de proiecte de franciză, cu investiţii totale de peste 22 milioane euro. Compania este implicată şi în dezvoltarea de proiecte internaţionale în Romania, cum ar fi Logiscool, TUI Travel, Ethan Allen, Sacoor Brothers.