ZF 24

Andreea Voinea, director executiv HR, BCR: Nu folosim tehnologia ca să înlocuim resursa umană, ci pentru a ne face viaţa mai uşoară. Cred că partea de digitalizare este deja în trecut. Marea provocare este acum legată de Inteligenţa Artificială

ZF Bankers Summit 2024

Andreea Voinea, director executiv HR, BCR: Nu folosim...

Autor: Roxana Rosu

18.06.2024, 13:27 95

Nu folosim tehnologia ca să înlocuim resursa umană, ci pentru a ne face viaţa mai uşoară, iar în prezent cred că partea de digitalizare este deja în trecut, marea provocare fiind acum legată de Inteligenţa Artificială, a declarat Andreea Voinea, director executiv HR, BCR în cadrul conferintei ZF Bankers Summit 2024.

„În 2018, când am început călătoria cu George, am explicat oamenilor din bancă ce presupune această schimbare. Nu am redus numărul de angajaţi după implementarea George. Cred că partea de digitalizare este deja în trecut. Marea provocare este acum legată de Inteligenţa Artificială, ce facem cu ea. Suntem într-o fază incipientă şi încă nu ştim ce putem face cu noua tehnologie, la nivel global, nu doar la noi. Inclusiv companiile care dezvoltă AI spun că aceasta este marea provocare. Cum democratizăm AI la nivelul întregii organizaţii. Cele mai bune idei vin de la oamenii care stau în business. Ei trebuie să experimenteze pe noua tehnologie şi să vadă unde ar putea ajuta folosirea AI, pentru a avea un return of investment„.

Ce a mai declarat Andreea Voinea:

Piaţa de IT este mai stabilă acum. Istoric, pentru noi, zona de IT a crescut mult, în linie cu Academia de IT făcută de noi, de unde ne veneau cam 5000 de candidaţi, din care am luat anual cam 100, cu o retenţie de 60-70%. Numărul a crescut de la an la an şi a devenit un fel de brand pentru noi în piaţă şi aşa am atras multe joburi în IT.

Bankingul este încă un magnet de talente. Noi investim mult în zona de learning, de competenţe, pe care tinerii ştiu că le pot folosi apoi şi în alte industrii, dacă vor să facă o schimbare în carieră.

Avem un rol şi în comunitate, prin programul Şcoala de Bani, Şcoala de Cariere, prin care oferim sfaturi de carieră pentru studenţi, şi ele ne ancorează mult în realitate. Avem Liga Experţilor Digitali, în care sunt implicaţi colegii din bancă. În Şcoala de Bani am trecut deja de 1 milion de români care au participat în program, din licee şi universităţi. Mulţi tineri credeau că bankingul este ceva vechi şi prăfuit, dar au descoperit altceva prin programul nostru.

Tinerii nu mai cumpără branduri de organizaţii. Cumpără experienţe. E important pentru ei impactul pe care îl au în comunitate.

Nu cred că mai scădem numărul de oameni. Cred că cel mai important în acest moment este transformarea joburilor prin digitalizare. Vom vedea un focus şi mai mare pe joburile cu valoare adăugată mare. Zona de advisory va căpăta valenţe noi, ajutată de AI. Zona de interacţiune cu clienţii.

E important să pregătim oamenii să aibă competenţe noi, să dezvoltăm un marketplace intern cu skill-uri, pentru a rămâne relevanţi, ca organizaţie, ca model de business şi individual. Asta e valabil pentru toţi. Cea mai importantă investiţie e să avem acele competenţe care ne menţin relevanţa.

La nivel global, sunt tot mai puţini oameni care intră pe piaţa forţei de muncă. Marea provocare este cum pregătim oamenii pe care îi avem pentru schimbarea modelului de business. Cum construim trasee de carieră individualizate pentru ca competenţele strategice şi interesul fiecăruia să creeze un marketplace intern de skill-uri.

Alt trend este cel de personalizare. Ce se intâmplă vizavi de client, se intâmplă şi intern. Trebuie să venim cu oferte personalizate pentru taote generatiile, şi pentru cei singuri, şi pentru familii şi pentru cei care se apropie de pensie. Ne uităm la zona de beneficii, la cum lucrăm, la flexibilizarea hibridului, zile libere, sabatic, să poti lucra o lună în străinătate. Cum construiesc trasee de carieră personalizate în functie de vrea individul şi organizatia.

Angajatii tineri vor să aibă impact, sunt foarte directi, dau feedback instant, adaptabilitaea, agilitatea cu care iau decizii de a face alceva. Ca defecte, aş zice că sunt putin nerăbdători. Provocarea noastră este că multi nu mai vor să aibă pozitii de leadership, şi nu tine de bani, ci de statutul social, nu ii interesează cum ne interesa pe noi. Lucrurile formale nu mai contează pentru tinerele generatii.