ZF 24

Mădălin Roşu, CEO Asirom: Dacă un şofer are 7 amenzi într-o anumită perioadă înseamnă că el are un risc de accident, care ar trebui să se reflecte în preţul poliţei

Mădălin Roşu, CEO Asirom: Dacă un şofer are 7 amenzi...

Autor: Roxana Rosu

19.06.2024, 12:03 110

RCA nu este o simplă taxă, este responsabilitatea unui şofer atunci când produce daune altcuiva şi dacă consumatorii înteleg acest lucru atunci nu vom mai vorbi cu atâta emoţie despre preţuri, a declarat Mădălin Roşu, CEO Asirom în cadrul conferintei ZF Asigurări Summit 2024.

„Aşteptăm o normalizare de la noua lege, o revenire la normal. Pentru că sunt multe derapaje şi vrem ca asigurătorii să poată gestiona cât mai bine despăgubirile. Ulterior, ne aşteptăm ca sistemul de bonus-malus să intre într-o nouă etapă, care să vizeze comportamentul şoferului, pe care să îl putem cuantifica la nivelul riscului unei persoane la volan. Toate acestea vor face acest sector mai atractiv„.

Ce a mai declarat Mădălin Roşu, CEO Asirom:

►Trebuie să comunicăm mai mult. Să spunem că RCA nu este o simplă taxă. Este responsabilitatea unui şofer atunci când produce daune altcuiva. Şi atunci nu vom mai vorbi cu atâta emoţie despre preţuri. Când avem o poliţă RCA despăgubim persoanele afectate în accident. Viaţa e mai importantă decât bara de la maşină. Trebuie să accentuăm acest mesaj. Că cumpărăm protecţia celor dragi şi a altor persoane pe care le putem afecta în accident.

►Un asigurător trebuie să aibă predictibilitate. Să ştiu că pot cuantifica o daună în mod corect. Acum nu putem face asta. Am început un proiect cu UNSAR acum 10 ani şi azi putem cuantifica daunele morale. Şi am ajuns în paradoxul în care nu putem cuantifica daunele fizice sau le cuantificăm peste măsură.

►Apoi zona de bonus-malus. Trebuie să putem evalua riscul. Dacă un şofer are 7 amenzi într-o perioadă, înseamnă că el are un risc de accident şi asta trebuie să se reflecte în preţul poliţei.

►Cine nu are amenzi poate avea o primă mai mică. Cam 14% sunt şoferi cu probleme în zona de cazier auto. Ceilalţi, majoritatea, ar putea avea preţuri mai bune la prime.

►Îngheţarea a fost la preţul calculat de asigurător. El oferă nişte discounturi. Dacă nu mai este în limita de profitabilitate, el poate scoate acest discount. La client poate părea o creştere, dar nu este.

►Asigurătorii au acces la datele producătorilor auto. Să evaluezi o daună nu este ceva complicat. Avem echipe de evaluatori care pot calcula, pe baza specificaţiilor. Apoi vine partea emoţională, să ajustăm în sus despăgubirea finală. La RCA nu ai voie să recomanzi clientului un anumit service auto.

►Ar trebui să fie pe RCA la fel ca pe CASCO, unde colaborăm cu parteneri de service de ani de zile.

►Un client onest care intră pe Google primeşte doar recomandări de service-uri. Noi, ca asigurător, nu putem ajunge la client.

►Declaraţia amiabilă îţi permite azi să te duci direct la asigurător. Dar nu se întâmplă. Se poate face constatare online. Clientul poate anunţa asigurătorul inclusiv că are nevoie de tractare. Suntem singura ţară care are o astfel de soluţie, dar trebuie să o promovăm mai mult.

►Noi am cerut legislaţiei să lase piaţa liberă. Să putem face parteneriate. Să nu avem plafonări. Şi atunci apare concurenţa. Apar service-uri, apar şi alţi asigurători.

►Suntem al 8-lea sau al 9-lea parc de vehicule din Europa şi a treia ţară producătoare de daune externe. Producem multe daune în străinătate. Asta aduce un cost mare pe asigurători pentru că se aplică legea locului, în funcţie de ţară. Asta se vede în cifrele asigurătorilor şi apoi în prime.

►Atunci când legislaţia se normalizează, când vom creşte spre 90-95% gradul de cuprindere RCA, vom vedea probabil o scădere a primei medii.