♦ Televizoarele cu rezoluţie 4K domină vânzările de profil de pe plan local, cu un procent de peste 70% din totalul pieţei, iar modelele cu rezoluţii 8K au creat un nou segment ultrapremium pe piaţă.
Piaţa locală de televizoare s-a menţinut anul trecut la un nivel relativ constant atât ca volum de vânzări, situându-se la circa 1,3 milioane de unităţi, cât şi ca valoare a vânzărilor, aceasta apropiindu-se de 400 milioane de euro, conform datelor oferite de reprezentanţii locali ai gigantului sud-coreean Samsung, unul dintre cei mai mari producători de televizoare la nivel global. În ultimii doi ani, după perioada de pandemie dintre anii 2020-2021, vânzările de televizoare nu au mai înregistrat creşteri substanţiale, ci s-au mai redus, atât ca urmare a faptului că românii şi-au alocat bugetele către excursii şi ieşiri în oraş versus investiţiile în casă din perioadele de lockdown, cât şi din cauza creşterii inflaţiei. Cu toate acestea, când vine vorba de televizoare, românii au un apetit ridicat pentru cele mai noi tehnologii, vânzările de televizoare cu rezoluţii mari, de 4K şi 8K, şi cu dotări AI fiind în creştere în primul trimestru din acest an.
„În primul trimestru din 2024, televizoarele 4K au dominat piaţa, acoperind 77% din valoarea totală a vânzărilor, ceea ce subliniază preferinţa majoritară a consumatorilor români pentru aceste modele, datorită echilibrului optim între preţ, performanţă şi calitatea imaginii. Restul pieţei este împărţit între televizoarele cu rezoluţii mai scăzute, cum ar fi Full HD şi HD, care sunt încă populare în segmentele de buget şi entry-level. În ceea ce priveşte televizoarele 8K, acestea au reprezentat aproximativ 1% din valoarea totală a pieţei de televizoare din România, indicând o adoptare încă limitată a acestei tehnologii ultraavansate. Această distribuţie a vânzărilor reflectă tendinţele globale, unde consumatorii se orientează tot mai mult către televizoarele 4K pentru experienţe vizuale superioare, dar adoptarea televizoarelor 8K, deşi în creştere, este încă la început, fiind mai atractivă pentru entuziaştii de tehnologie şi cei care doresc cele mai avansate soluţii disponibile”, a declarat Victor Armăşelu, vicepreşedinte, Samsung Electronics România şi Bulgaria. El a adăugat că per total, în primul trimestru al acestui an, piaţa de televizoare de pe plan local s-a menţinut la un nivel constant.