„Deşi interesul oamenilor a crescut în ceea ce priveşte zona de securitate cibernetică, foarte multe companii au cumpărat soluţii de securitate, dar nu au capacităţile administrative să le folosească sau le implementează parţial corect.“
Companiile trebuie să-şi instruiască angajaţii cu privire la riscurile cibernetice, să le explice concret cum să acţioneze în unele situaţii şi să instituie o serie de norme şi proceduri în această zonă dacă vor să reziste în faţa atacurilor tot mai frecvente de această natură, a spus Bogdan Botezatu, director cercetare ameninţări informatice la Bitdefender, în cadrul videoconferinţei Cybersecurity Trends. Protecţia datelor în era muncii hibride. Lecţiile primului an de pandemie.
„Avem nevoie de un mix între talent, tehnologii şi protocoale sau proceduri, traininguri dedicate, expunerea angajatului în mod controlat la informaţii. Însă, aceste instrumente nu sunt disponibile pentru toţi jucătorii, adică nu toate companiile au aceste bugete stabilite strict pentru dezvoltarea zonei de securitate cibernetică, iar companiile mici ar trebui să se orienteze spre securitatea ca serviciu, adică spre jucătorii de securitate. Spre exemplu, companiile mari au deja protocoale şi proceduri stabilite, probabil au un CFO care are grijă de toată zona“, a spus Bogdan Botezatu.