Cele mai vândute cinci branduri de apă minerală îmbuteliată au avut anul trecut o cotă de piaţă cumulată de 78,7% în valoare, pe o piaţă de 3,2 mld. lei, conform datelor companiei de cercetare de piaţă Market Vektor.
Piaţa este dominată de branduri româneşti şi deşi pare o piaţă aşezată concurenţa este foarte mare. Borsec, AQUA Carpatica şi brandurile Coca-Cola HBC România – Izvorul Alb şi Dorna – se luptă de ani buni pentru poziţia de lider. De altfel, Jean Valvis spunea recent că AQUA Carpatica este lider de piaţă pe segmentul de apă plată. Antreprenorul a semnat un acord cu gigantul american Pepsi pentru vânzarea unui pachet minoritar de 20% din acţiuni în cadrul îmbuteliatorului AQUA Carpatica.
Estimările ZF arată că anul trecut piaţa a crescut cu 17% în valoare, avans datorat şi majorării generale a preţurilor, având în vedere evoluţia inflaţiei. Piaţa apelor minerale este una cu tradiţie, importurile reprezentând sub 5% din vânzări, conform ultimelor date.
Ultimele tranzacţii de pe piaţă vin în contextul în care consumul de apă minerală îmbuteliată în România este la jumătate comparativ cu ţări din vestul Europei.