Copiii primesc de la părinţi diverse gadgeturi performante încă de la vârste foarte mici, dispozitive pe care le privesc ca pe nişte jucării, fără a fi conştienţi de alte beneficii în a utiliza tehnologia, a spus Manuela Coţofan, director în cadrul Liceului Teoretic „Vasile Alecsandri“ din Iaşi.
„Tehnologia nu a fost asimilată prin prisma beneficiilor ei. Este o generaţie nativ digitalizată, ei au acces permanent la tehnologie şi nu sunt controlaţi de adulţi. Copiii nu utilizează tehnologia în sensul unor beneficii personale, ci ca un mijloc de comunicare, limitându-şi astfel orizontul cultural şi lumea modelelor“, a afirmat Manuela Coţofan.
Liceul şcolarizează aproape 1.000 de elevi şi a fost prima unitate şcolară în care a fost implementată platforma pentru management educaţional Adservio, iar impactul acesteia a constat în reducerea ratei absenteismului, dar şi o comunicare îmbunătăţită între elevi, profesori şi părinţi. „Fenomenul absenteismului cu care se confruntă alte unităţi şcolare şi reprezintă o problemă la nivel de sistem educaţional s-a diminuat în cazul nostru, pentru că există o monitorizare asumată a părinţilor în timp real“, a precizat directorul Liceului „Vasile Alecsandri“.