Retail&Agrobusiness

Nawaf Salameh, Alexandrion Group: Omu e prima vodcă 100% românească produsă de Alexandrion şi vrem să mergem cu ea în 200 de ţări. Vrem să acoperim 10% din producţia şi comerţul global cu produsele noastre

Nawaf Salameh, Alexandrion Group: Omu e prima vodcă 100%...

Autor: Florentina Niţu

19.06.2024, 09:07 298

Grupul Alexandrion, cu o cifră de afa­ceri de peste 200 de milioane de euro la nivel global, a pus pe piaţă un nou brand de vodcă, Omu, denumit după Vârful Omu, unul dintre cei mai înalţi din România. De la idee şi până la punerea pe piaţă a acestui produs au trecut patru ani.
"Alexander este prima vodcă (din portofoliul Alexandrion- n. red.), făcută iniţial la Iaşi de un grec. Kreskova, a doua vodcă, a fost făcută în Creta de o familie grecească.

Omu e prima vodcă 100% românească şi vrem să mergem cu ea în 200 de ţări. Am promis acum doi ani că voi schimba jocul la nivel global. Vrem să arătăm că România poate", a spus dr. Nawaf Salameh, preşedintele şi fondatorul Alexandrion Group, în cadrul unui eveniment de lansare a noului produs. Horia Colibăşanu, alpinist cunoscut, este brand ambasador pentru vodca Omu.

La începutul acestui an, Nawaf Salameh a spus că şi-a stabilit obiectivele pentru următorii zece ani. El a menţionat că sunt patru categorii de băuturi alcoolice în care Alexandrion doreşte să asigure 10% din producţia globală: brandy, single malt, rom şi vodcă.

"Vrem să acoperim 10% din producţia şi comerţul global cu produsele", a subliniat acum, din nou. Salameh a mai spus că pentru a-şi a realiza obiectivul de a asigura 10% din producţia globală de brandy, single malt, rom şi vodcă reinvesteşte 30% din profit în fiecare an.

Grupul Alexandrion are peste 100 de firme, din care 30 în România, fiind o reţea globală extinsă, coordonată prin intermediul unor hub-uri de business deschise în SUA (care acoperă inclusiv Canada şi teritoriile din regiune), Brazilia (care deserveşte ţările din America Latină), Dubai – UAE (care acoperă India şi ţările din Africa şi Orientul Mijlociu), Regatul Unit al Marii Britanii. De asemenea, hub-urile din Japonia şi Singapore servesc toată Asia.

Pe piaţa românească de vodcă, companiile Prodal 94, Pernod Ricard Group şi Diageo deţineau cotele cele mai mari în anul 2022, potrivit unei analize realizate de GlobalData.

În acelaşi timp, Stalinskaya, Absolut şi Smirnoff au condus în ceea ce priveşte cota de piaţă a mărcilor. Prodal 94 a deţinut cea mai mare cotă de piaţă în funcţie de volum în 2022, iar hipermarketurile şi supermarketurile au constituit cea mai mare piaţă de desfacere.

Dintre pieţele de top din Europa de Est, Polonia a avut cea mai mare cotă de volum în 2022, urmată de Ucraina, Cehia, Ungaria şi România. Piaţa din România reprezintă aproape 1% din dimensiunea pieţei de vodcă din Europa de Est. 

Veniturile generate în supermarketuri şi magazine de proximitate pe piaţa vodcă din România sunt estimate la 191 de milioane de dolari în 2024, iar veniturile generate în restaurante şi baruri sunt estimate la 8,5 milioane de dolari în 2024, potrivit companiei de analiză Statista. Veniturile, combinate, sunt estimate la aproape 200 de milioane dolari în 2024. Volumul, combinat, se preconizează că se va ridica la 11,5 milioane de litri în 2024.