Retailul de modă şi de încălţăminte polonez începe să prindă contur pe piaţa locală, cinci grupuri din această ţară fiind prezente direct sau în franciză în România cu nouă branduri în 49 de magazine monobrand şi într-o serie de multibranduri. Astfel, cele nouă branduri printre care se numără Reserved, CCC, Kazar sau Smyk, au obţinut anul trecut afaceri cumulate de peste 20 mil. euro, potrivit estimărilor ZF.
Niciun brand românesc de modă nu este prezent pe piaţa din Polonia, cea mai importantă economie din regiune, cu o populaţie de două ori mai numeroasă decât a României şi cu un salariu mediu dublu faţă de cel de pe piaţa locală. „Există mai multe companii poloneze din retailul de modă şi de încălţăminte prezente în România. Una dintre ele este LPP S.A. Group, un retailer de mari dimensiuni care are în portofoliu branduri precum Reserved, Cropp Town, Reserved Kids, House, Mohito şi Sinsay”, spune Wlodzimierz Sadzik, consilier în cadrul secţiei de promovare a comerţului şi investiţiilor din cadrul Ambasadei Poloniei la Bucureşti.
Grupul LPP Fashion a intrat pe piaţa locală acum circa cinci ani şi a inaugurat primul magazin Reserved în România în aprilie 2008. Spre deosebire de alţi retaileri, care s-au extins agresiv indiferent de contextul economic, polonezii au fost prudenţi. Ultimele două branduri – Mohito şi Sinsay –au fost aduse în România în urmă cu mai puţin de un an.
„La finalul anului trecut grupul avea (sub toate brandurile - n.red.) 12 magazine în România“, adaugă Wlodzimierz Sadzik. Compania, cu afaceri de 6,7 mil. euro în 2013, continuă însă expansiunea în acest an, primele două unităţi pe listă fiind magazinele Mohito şi Sinsay din AFI Palace Cotroceni. Cel mai important brand din grupul LPP Fashion – Reserved – era deja prezent în AFI Palace Cotroceni, însă ca urmare a unor lucrări de reamenajare a mallului va deveni una dintre ancorele de la parter, urmând a ocupa o suprafaţă de 2.000 mp.