Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a spus în cadrul ediţiei de ieri a ZF Live, unde a intrat în direct prin telefon, că scopul unui monitor al preţurilor din magazinele moderne este creşterea concurenţei. Acest lucru ar însemna în final şi scăderea preţurilor la raft, ceea ce ar fi un lucru bun pentru consumatorul de rând.
„Sistemul ar putea funcţiona uşor dacă avem colaborarea marilor lanţuri. Este mai greu fără colaborarea lor, astfel că vom discuta cu dânşii să vedem cine sunt cei interesaţi să participe la proiect.“
La finalul anului trecut guvernul a aprobat Memorandumul privind înfiinţarea unui sistem de monitorizare a preţurilor bunurilor de consum. În acest sens va fi realizată o platformă online care va afişa săptămânal preţurile produselor care fac parte din coşul zilnic al populaţiei.
Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preţurile şi identifica magazinele de unde pot cumpăra alimentele de bază la cele mai mici preţuri, iar pe de altă parte scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine, spuneau recent reprezentanţii Consiliului Concurenţei. Acest proiect nu a fost primit bine însă de Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), care susţine că este o iniţiativă inutilă.
Din Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România fac parte cei mai mari jucători care operează pe piaţa de retail din România. Aceasta a fost constituită în anul 2003 şi are în acest moment următorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach şi Mobexpert.