♦ Grupul polonez CCC, unul dintre cei mai importanţi jucători din retailul local de încălţăminte după cifra de afaceri, deschide în centrul comercial Mega Mall un magazin offline pentru brandurile sale pur online - epantofi.ro şi Modivo ♦ Şi retailerul online Answear se uită către segmentul offline, în 2023 urmând să deschidă primele magazine fizice ♦ Cele două exemple sunt doar cele mai recente, un model omnichannel fiind implementat şi de alte nume mari, locale (eMAG) sau internaţionale (Amazon, prin diverse divizii) în ultimii ani ♦ De regulă, lucrurile merg în sens invers, dinspre magazine fizice spre virtuale.
Comerţul online, fie că e vorba de cel alimentar, de modă sau de electro-IT, a fost în timpul pandemiei de COVID-19 câştigătorul suprem, acest segment postând creşteri anuale de 30-40%. În cazul pieţelor subdezvoltate, care porneau de la o bază mică, cum e cea a comerţului alimentar virtual, creşterile au sărit în unele luni chiar şi de 100%.
Astfel, au existat voci care au susţinut în 2020 şi 2021 că viitorul comerţului va fi pur online. În 2022 însă, după ridicarea restricţiilor legate de pandemie, oamenii au revenit la obiceiurile lor de consum anterioare şi astfel s-au întors în malluri sau în magazinele stradale pentru shopping. Ce este interesant este că după ei au venit sau vor veni şi jucătorii care anterior aveau operaţiuni pur online.