Wizz Air, cea mai mare companie aeriană din România luând în calcul traficul, a terminat anul trecut cu un număr de 4,5 milioane de pasageri transportaţi din şi spre aeroporturile locale, cu 16% mai mult decât în anul precedent.
Cu acest rezultat, Wizz Air se depărtează vizibil de ceilalţi doi competitori Tarom şi Blue Air, care au fiecare între 2 şi 2,5 milioane de pasageri, conform ultimelor date.
Pentru compania de stat Tarom nu sunt încă date despre evoluţia traficului de pasageri anul trecut. În 2014, operatorul a transportat 2,3 milioane de pasageri. Pe de altă parte, Blue Air, companie controlată de mai mulţi antreprenori români, a anunţat că în 2015 a trecut pragul de 2 milioane de pasageri.
Wizz Air, o companie low-cost din Ungaria fondată de József Váradi în 2003, a devenit liderul pieţei aeriene locale în 2011, când a depăşit compania de stat Tarom. De atunci, compania a „câştigat“ mai mult de jumătate de milion de pasageri anual şi a ajuns la o cotă de piaţă de aproape 35% din totalul pieţei de 13 milioane de pasageri care au călătorit anul trecut de pe rutele din şi spre România, conform estimărilor ZF.