♦ Gigantul anglo-olandez a vândut în 2021 businessul de ceai către fondul de investiţii CVC ♦ Printre brandurile cedate se numără şi Lipton ♦ O mutare similară a avut loc în 2017, când grupul a renunţat la componenta de produse tartinabile, inclusiv la divizia de margarină, cu branduri precum Rama, Becel şi Delma ♦ Astăzi, gigantul are cinci divizii principale - frumuseţe şi stare de bine, îngrijire personală, îngrijirea locuinţei, nutriţie şi îngheţată ♦ Divizia de îngheţată, care va fi separată, are vânzări de aproape 8 mld. euro anual.
Grupul Unilever, unul dintre cei mai mari actori din piaţa bunurilor de larg consum alimentare şi nealimentare, a anunţat recent că va separa businessul de îngheţată de celelalte divizii, acesta urmând a funcţiona independent. Decizia vine după ce în 2023 această divizie a avut rezultate sub aşteptări.
„Rezultatele financiare din 2023 ale grupului sunt încurajatoare, însă evoluţia variază puternic de la o divizie la alta. În unele sectoare, businessul merge relativ bine (reasonably well - trad.), cum ar fi în zona de frumuseţe şi stare de bine pe piaţa din SUA sau în cea de îngrijire a locuinţei în America Latină. Businessul de deodorante şi cel de condimente au postat evoluţii bune la nivel mondial anul trecut. Totuşi, vânzările de îngheţată au fost slabe (…)“, potrivit raportului Unilever din 2023.