Companii

Vânzările Gedeon Richter în România au crescut cu 8,2% în primul trimestru

Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.

Gedeon Richter deţine în România o fabrică de medicamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia şi distribuitorul Pharmafarm.

Autor: Ana Maria Petcana

08.05.2014, 00:04 128
Vânzările grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter în România au crescut cu 8,2% în primele trei luni ale acestui an comparativ cu perioada similară din 2013, la 38,2 milioane de euro, se arată într-un raport al companiei. În primele trei luni ale anului trecut, compania a avut afaceri de 35,3 mi­lioane de euro.

„O reducere uşoară a termenelor de plată a continuat pe piaţa farmaceutică românească în primul trimestru al anului, dar întârzierile excesive con­tinuă să domine în sectorul farma“, notează grupul.

Gedeon Richter deţine în Ro­mânia o fabrică de me­icamente în Târgu-Mureş - Gedeon Richter România -, o reţea de peste 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia - şi distribuitorul Pharma­farm.

Activităţile de distri­buţie şi retail din România generează 72% din ve­ni­turile grupului pe acest segment, respectiv 34,3 mi­­lioane de euro, repre­zentând o creştere cu 11,4% faţă de primele trei luni ale anului trecut.

Pe segmentul produselor farmaceutice proprii, în perioada analizată, vânzările au crescut cu 3,9%, la 34,3 mi­lioane de lei (7,7 milioane de euro). În euro avansul a fost de 2,7%. Vânzările unor contraceptive orale, precum Ossica, Aflamil şi Panangin, au avut principala contribuţie la dinamica din primul trimestru. De altfel, pe segmentul de produse destinate îngrijirii femeilor Gedeon Richter a raportat vânzări în creştere cu 7,7%, la 1,4 millioane euro.

Anul trecut, vânzările Gedeon Richter România au crescut cu 13,3%, la 148,9 milioane de euro. La nivel de grup, Gedeon Richter a înregistrat o scădere cu 1% a vânzărilor în primul trimestru, la 287,1 milioane de euro.