Companii

Afacerile HEINEKEN România au făcut un salt de 13% într-un an în care consumul a scăzut

Afacerile HEINEKEN România au făcut un salt de 13%...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

11.07.2024, 11:00 114

HEINEKEN România, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa berii, a terminat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de lei, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Rezultatul vine în contextul în care vânzările de bere au scăzut anul trecut cu 5%, pentru al doilea an consecutiv, ajungând la 15 milioane de hectolitri. Pe de altă parte, profitul net al producătorului de bere s-a redus de aproximativ cinci ori, până la 11 mil. lei, arată aceeaşi sursă.

„Piaţa berii a suferit în 2023, dar vedem că îşi revine acum. Iar piaţa locală are oportunităţi mari de creştere. Provocările ţin de predicta­bilitate, pentru că Heineken inves­teşte anual 25 de milioane de euro în fabrici şi e important să ştim cum va evolua economia. În cazul nostru, 99% din producţie merg în piaţa locală“, declara recent Thibaut Boidin, CEO al HEINEKEN România, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro