HEINEKEN România, al doilea cel mai mare jucător de pe piaţa berii, a terminat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de lei, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Rezultatul vine în contextul în care vânzările de bere au scăzut anul trecut cu 5%, pentru al doilea an consecutiv, ajungând la 15 milioane de hectolitri. Pe de altă parte, profitul net al producătorului de bere s-a redus de aproximativ cinci ori, până la 11 mil. lei, arată aceeaşi sursă.
„Piaţa berii a suferit în 2023, dar vedem că îşi revine acum. Iar piaţa locală are oportunităţi mari de creştere. Provocările ţin de predictabilitate, pentru că Heineken investeşte anual 25 de milioane de euro în fabrici şi e important să ştim cum va evolua economia. În cazul nostru, 99% din producţie merg în piaţa locală“, declara recent Thibaut Boidin, CEO al HEINEKEN România, în cadrul conferinţei ZF Retail Summit.