Companii
Fast-foodul „mănâncă“ circa un sfert din piaţa totală de restaurante. Românii cheltuie anual peste 2 miliarde de lei pe şaorma, burgeri şi aripioare
Piaţa restaurantelor din România a scăzut anul trecut, în primul an de pandemie, până sub 10 mld. lei, faţă de 14 mld. lei în 2019. Din total, segmentul de fast-food reprezintă circa 20-25%.
Mai mult, în cazul vânzărilor de fast-food, deşi au fost înregistrate scăderi în pandemie, ritmul a fost mai lent decât cel al pieţei totale (30%), arată analiza ZF ce porneşte de la rezultatele marilor companii din domeniu.
Pe această piaţă fast-food, lupta se dă între giganţii străini precum McDonald’s şi KFC, conceptele locale Spartan sau Mesopotamia şi şaormeriile de cartier.
Iar apetitul românilor pentru fast-food este confirmat şi de venirea sau revenirea pe plan local în ultimii ani a unor jucători internaţionali precum Taco Bell sau Burger King. Totuşi, mai sunt multe nume mari care lipsesc precum Wendy’s, Chipotle sau Five Guys.
„Sunt multe branduri internaţionale care lipsesc de pe piaţă. România este o ţară care a îmbrăţişat brandurile occidentale, care e deschisă la nou. Dovadă stă faptul că noi am adus Taco Bell cu mâncare mexicană-californiană, care funcţionează foarte bine“, spune Călin Ionescu, CEO al Sphera Franchise Group.
-
Circa 15.000 de firme, majoritatea microîntreprinderi, au devenit eligibile pentru credite bancare datorită garanţiilor de stat
-
Dacă e joi, e ZF Gen Z. ABC-ul investiţiei la Bursa de Valori: cum deschizi un cont de tranzacţionare şi începi cea mai sănătoasă relaţie pe termen lung, cea cu banii tăi?
-
Cum poate industria locală de textile să treacă de la lohn la producţie sub brand românesc?
-
Un producător din Hunedoara ia bani din Tranziţie Justă ca să producă staţii de încărcare pentru maşini electrice
-
Bursă. Cele mai mari trei ordine de investiţii în titluri de stat Fidelis din partea investitorilor persoane fizice sunt de 43 mil. lei, 35 mil. lei şi 25 mil. lei. „Sunt mulţi bani în piaţă“
-
Rezultate din ce în ce mai slabe la Evaluarea Naţională: avem mai puţini elevi care promovează examenul, avem cele mai puţine medii de 10 din ultimul deceniu
-
Interviu Cristian Sporiş, Raiffeisen & AmCham România: Ca să trecem ca ţară la următorul nivel de dezvoltare, va trebui să avem o viziune regională de business, să intrăm la bătaie cu Polonia şi cu Turcia. Răzvan Butucaru, Forvis Mazars: „Este o competiţie şi trebuie să fim conştienţi de lucrul acesta.“
-
Gen Z. Lifestyle. Cu Gen Z la psiholog: care sunt cele mai eficiente soluţii pentru combaterea stresului şi de ce sunt atât de mulţi tineri afectaţi de această stare? Social media, un cadou otrăvit
-
Companiile de asigurări de viaţă au plătit anul trecut despăgubiri de circa 1,4 mld. lei, în scădere cu 8%. NN Asigurări de Viaţă conduce în continuare topul despăgubirilor, urmat de BCR Asigurări de Viaţă şi Metropolitan Life
-
Valea Oltului şi podul Giurgiu–Ruse, două dintre cele mai tranzitate drumuri din România, se închid în plin sezon de concedii şi întârzie exporturi de miliarde de euro. „Vor fi costuri logistice suplimentare, întârzieri în livrarea mărfurilor. Va fi grav“
-
Reţeaua LaDoiPaşi a depăşit pragul de 2.400 de magazine după ce a apăsat puternic pedala de acceleraţie. „Într-o singură zi au fost deschise 60 de magazine“
-
ZF 15 minute cu un antreprenor, un proiect Ziarul Financiar şi Alpha Bank. Designerul Eli Lăslean vrea să atragă investitori în businessul său pentru a se putea dezvolta
-
Braiconf îi cere guvernului să intervină pentru salvarea industriei textile din România, un „sector de tradiţie, dar care merge către dispariţie“
-
Afaceri de la Zero. Vlad Creţu a renunţat la cariera din trading pentru a dezvolta un business cu microplante
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Antonio Oroian, Goldring: Probabil că dividendul special al OMV Petrom va susţine cotaţia în perioada următoare
-
Iaşi te inspiră! Bogdan Băianu, Cerasus Grup: „Avem un plan de investiţii pentru a replanta 17 hectare de livezi cu cireşi cu soiuri noi, pe care le vom putea culege şi mai târziu decât culegem acum, adică până la jumătatea lui august“
-
ZF Agropower. Reţeta unui distribuitor de ingrediente care ţinteşte 100 mil. euro: a ajuns la 150 de angajaţi în şase ani şi vinde 3.500 de produse către 5.000 de cofetării, patiserii, restaurante şi hoteluri
-
Distribuitorul Asbis din Cipru a revenit pe profit în România în 2023: câştig net de 0,4 mil. lei la afaceri de 282 mil. lei