Companii

ZF Investiţi în România! Irina Filip, Cremola: Investiţiile trebuie susţinute prin acces spre o piaţă de desfacere. Procesarea reprezintă valoarea adăugată a antreprenorilor, însă aceştia nu au întotdeauna acces în reţele

Un proiect ZF şi CEC Bank

Autor: Bogdan Alecu

13.06.2024, 00:06 172

Susţinerea investiţiilor se realizează şi prin permiterea accesului antreprenorilor şi produselor acestora pe rafturile retailerilor Miza este ca aceştia să aibă unde comercializa produsele procesate, deoarece acestea vin cu valoare adăugată şi au în spate un lanţ de furnizori, explică Irina Filip, fondatoarea fabricii care produce îngheţata Cremola.

Susţinerea investiţiilor în secto­rul alimentar, unde piaţa este domi­na­tă de importuri, se face prin asigurarea unui mediu concurenţial corect şi per­miterea accesului la raft a produselor, nu doar declarativ, a explicat Irina Filip, proprietară Cream Land, pro­du­cătorul îngheţatei Cremola. Familia Filip mai deţine şi Comalat, producă­tor de lactate şi brânzeturi.

„Cererea este în creştere, a fost în creştere în fiecare an, pe măsură ce pro­dusele au devenit mai cunos­cute, doar în marile reţele de comerţ, acolo unde e obligatoriu să fim ca pro­ducă­tori cu capacitate de produc­ţie de talie naţională, pentru că fa­brica noastră nu e o făbricuţă în care se pot produce doar 300 de kg pe zi. Este chiar o fa­brică unde putem pro­duce 1.500 kg pe oră, dar producem 1.500 kg la două săp­tămâni. Pentru nivelul naţional, pentru piaţa naţio­nală, capacitatea noas­tră de produc­ţie este importantă. Dar nu ne vor în magazine, pentru că şi-au dat seama că noi chiar putem să vindem. Discu­tăm despre atragerea de inves­tiţii şi antreprenoriat, dar nu am simţit că avem vreun ajutor sau vreo susţi­ere din partea guvernului, ci am simţit că abuzurile retailerilor sunt protejate. De aceea am şi făcut o sesizare la Consiliul Concurenţei încă din 2020“, a spus Irina Filip.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro