♦ Susţinerea investiţiilor se realizează şi prin permiterea accesului antreprenorilor şi produselor acestora pe rafturile retailerilor ♦ Miza este ca aceştia să aibă unde comercializa produsele procesate, deoarece acestea vin cu valoare adăugată şi au în spate un lanţ de furnizori, explică Irina Filip, fondatoarea fabricii care produce îngheţata Cremola.
Susţinerea investiţiilor în sectorul alimentar, unde piaţa este dominată de importuri, se face prin asigurarea unui mediu concurenţial corect şi permiterea accesului la raft a produselor, nu doar declarativ, a explicat Irina Filip, proprietară Cream Land, producătorul îngheţatei Cremola. Familia Filip mai deţine şi Comalat, producător de lactate şi brânzeturi.
„Cererea este în creştere, a fost în creştere în fiecare an, pe măsură ce produsele au devenit mai cunoscute, doar în marile reţele de comerţ, acolo unde e obligatoriu să fim ca producători cu capacitate de producţie de talie naţională, pentru că fabrica noastră nu e o făbricuţă în care se pot produce doar 300 de kg pe zi. Este chiar o fabrică unde putem produce 1.500 kg pe oră, dar producem 1.500 kg la două săptămâni. Pentru nivelul naţional, pentru piaţa naţională, capacitatea noastră de producţie este importantă. Dar nu ne vor în magazine, pentru că şi-au dat seama că noi chiar putem să vindem. Discutăm despre atragerea de investiţii şi antreprenoriat, dar nu am simţit că avem vreun ajutor sau vreo susţiere din partea guvernului, ci am simţit că abuzurile retailerilor sunt protejate. De aceea am şi făcut o sesizare la Consiliul Concurenţei încă din 2020“, a spus Irina Filip.