Auto

De ce nu le convine constructorilor auto noul sistem de măsurare realistă a consumului

De ce nu le convine constructorilor auto noul sistem de...

Autor: Oraan Mărculescu

23.06.2014, 12:44 5447

Faptul că marii constructori auto obţin valori teoretice ale consumului cu până la 30% mai mici decât în viaţa reală a produs un val de nemulţumire în rândul consumatorilor.În Europa, oficialii UE au decis să înlocuiască sistemul actual de măsurare a consumului şi emisiilor NEDC (New European Drive Cycle) cu un sistem mai drastic, WLTP (World Light-Vehicle Test Procedure).

Noul sistem ar urma să fie implementat în 2017, însă producătorii auto încearcă să amâne această mişcare până după 2020. Motivul este simplu: limita emisiilor de CO2 pe care trebuie să o respecte producătorii. În 2015 aceasta va fi de 130 g/km, iar din 2020 va coborî la 95 g/km, ceea ce înseamnă mari eforturi financiare pentru adaptarea tehnologiei auto.

Cu alte cuvinte, acest lucru ar însemna o creştere a costurilor pe maşină de circa 800 de euro, în condiţiile în care majoritatea constructorilor, în special cei generalişti, obţin un profit de maximum 500 de euro - şi asta în condiţiile în care piaţa dă semne timide de revenire. Pentru a evita falimentul, constructorii ar fi nevoiţi să crească preţurile maşinilor, cu aproape 1.000 de euro.

Citiţi mai mult pe www.promotor.ro.