Vânzările de maşini de lux au punctat în 2019 cel mai bun an din ultimul deceniu, pe măsură ce brandurile şi-au completat portofoliile cu SUV-uri şi noi limuzine, iar economia a înregistrat cel de-al optulea an de creştere consecutivă.
În cazul mărcilor de lux ale Grupului Volkswagen, Bentley, Lamborghini şi Porsche, per total vânzările au urcat în 2019 la 382 de unităţi, în urcare cu 24% faţă de anul anterior.
Cel mai mare volum a fost punctat de Porsche, cu 331 de unităţi, în urcare cu 19%, în timp ce Lamborghini, datorită SUV-ului Urus, a înregistrat o creştere de aproape 300% a vânzărilor la 27 de unităţi, depăşind în premieră Bentley - care a rămas stabil la 24 de maşini livrate.
Lamborghini a avut în 2019 chiar dificultăţi cu disponibilitatea modelelor de maşini, astfel clienţii au aşteptat chiar şi un an pentru a primi maşina, având în vedere cererea ridicată pentru SUV-ul Urus la nivel mondial. Pentru 2020, compania speră la o reducere a acestui timp de livrare la şase luni. „Clienţii au aşteptat chiar şi un an pentru a primi maşina, sperăm că în 2020 vom reduce acest timp la o durată de 6 luni“, spune Adrian Pascu, manager of Luxury Brand Division al Porsche Inter Auto, în cadrul emisiunii de business ZF Live.
Segmentul maşinilor de peste 200.000 de euro înmatriculate în România a înregistrat în 2019 o creştere cu 55% faţă de anul anterior. În această categorie se încadrează cinci mărci exclusiviste, precum Aston Martin, Lamborghini, Ferrari, Bentley şi Rolls-Royce. Dintre cele cinci mărci, doar Aston Martin a înregistrat o scădere de 40% faţă de anul anterior. „Lamborghini a avut o noutate interesantă şi anume Lamborghini Urus, care a fost prezentat cu un an înainte, dar totuşi 2019 a fost anul în care s-au livrat cele mai multe modele“, spune Adrian Pascu.
Dintre maşinile Lamborghini cele mai exclusiviste modele livrate au fost câteva unităţi din ediţia Super Veloce Jota, a modelului aventador Aventador, a căror valoare ajunge undeva între 400.000 şi 450.000 de euro, fiind un model serie limitată.
În ceea ce priveşte marca Porsche, centrul brandului din Capitală este partener Exclusiv Manufaktur al Porsche de la începutul acestui an, astfel devenind al 98-lea partener la nivel global. Porsche şi-a propus să nu treacă de 100 de parteneri Exclusiv la nivel global.
Din numărul total al dealerilor din întreaga lume, doar 10% au dreptul de a aplica pentru poziţia de partener Exclusiv Manufaktur al Porsche.
Exclusiv Manufaktur este un departament din cadrul companiei producătoare de maşini care se ocupă cu individualizarea maşinilor Porsche şi care creează modelele limitate ale mărcii.