Piaţa vânzărilor de articole de lux second-hand este în creştere puternică, însă brandurile de lux sunt reticente în a îmbrăţişa trendul second-hand. Această atitudine s-ar putea schimba însă, cu proprietarul Gucci, Kering, investind într-o platformă online de revânzări, scrie Deutsche Welle.
La începutul acestei luni, gigantul din sectorul de lux Kering a achiziţionat 5% din platforma high-end de revânzări Vestiaire Collective. Piaţa acestor vânzări a fost anterior ocolită de casele de fashion de lux, care ezită să cedeze controlul distribuţiei, preţurilor şi percepţiei produselor lor.
Investiţia Kering ar putea semnala însă o schimbare de atitudine.
În timp ce industria de fashion este aşteptată să sufere cea mai puternică lovitură financiară din ultimele decenii în timpul pandemiei, industria revânzărilor se dezvoltă puternic. Prin intermediul unor platforme ca Vestiaire Collective şi Rebelle, consumatorii îşi vând hainele nedorite direct către alţi consumatori online. Vestiaire Collective a avut o creştere de peste 100% în ultimul an.
Platformele de resale sunt populare îndeosebi în rândul millennialilor şi generaţiei Z, care sunt mai frugali şi mai concentraţi pe sustenabilitate decât alte segmente de consumatori. Prin evitarea industriei second-hand, mărcile de lux pierd oportunitatea de a atrage o piaţă însemnată.
Accesibilitatea este un driver major pentru vânzările de articole de lux second-hand. Pandemia a accelerat trendul către fashion de lux accesibil: aproximativ jumătate dintre millenniali şi cei din generaţia Z au suferit o scădere a veniturilor de la începutul crizei coronavirusului.
Asociindu-se cu jucători de pe piaţa de resale, mărci de lux ca Alexander Mcqueen, Gucci şi Burberry încearcă să obţină treptat loialitatea clienţilor mai tineri.
Sustenabilitatea este un alt factor major pentru astfel de vânzări. Modelul modei circulare, care ţine produsele şi materialele în folosinţă cât mai mult posibil, nu mai este un simplu cuvânt la modă. Pentru jucătorii de pe piaţa articolelor de lux, participarea în acest sector va deveni esenţială.
Oricât de promiţător ar fi acest sector însă, orientarea Kering către moda second-hand este în continuare departe de a fi universală. Case de modă ca Hermes şi Chanel se opun în continuare vânzării articolelor online şi cu atât mai mult parteneriatelor cu platform de resale.
Totuşi, potrivit lui Thomas Chauvet de la Citigroup, brandurile nu vor putea rezista acestui sector multă vreme. „Cred că trendul va fi suficient de puternic pentru ca toată lumea să-l îmbrăţişeze şi să coopereze“, arată acesta.