♦ Cele mai mari zece oraşe din România concentrează jumătate din magazinele de comerţ modern din piaţă ♦ Bucureştiul este dominat clar de retailerul belgian Mega Image, pe când provincia este fieful Profi ♦ Mega Image şi Cora, care s-au poziţionat mai sus în piaţă, au 70-80% din totalul numărului de magazine din cele mai mari zece oraşe din România.
Reţelele care au pus accent mare pe preţ - cum este cazul discounterilor Lidl şi Penny Market, al supermarketurilor Profi şi al lanţului de hipermarketuri cu preţuri mici Kaufland - nu şi-au concentrat atenţia pe un număr mic de oraşe mari. Ele au pariat pe provincie în ansamblul ei, pentru că aici concurenţa este redusă şi aici se bat cu reţelele tradiţionale.
„Pentru expansiune noi căutăm zonele cu putere de cumpărare mică şi medie, ţinta noastră nu este Bucureştiul, cel mai dezvoltat oraş din punct de vedere economic“, spune Daniel Cîrstea, românul care conduce operaţiunile locale ale Profi, o reţea cu 344 de magazine. Profi este al doilea cel mai extins retailer din România după Mega Image, însă spre deosebire de acesta din urmă, reţeaua de supermarketuri a preferat să acopere cât mai multe localităţi din ţară mai degrabă decât să îşi con-centreze toată atenţia pe anumite zone.