Mediafax.biz Exclusiv

Cel mai mare importator auto a vândut maşini de 380 mil. €. Pragul de 1 mld. € rămâne departe

Cel mai mare importator auto a vândut maşini de 380 mil. €. Pragul de 1 mld. € rămâne departe

Autor: Bogdan Alecu

15.05.2011, 17:51 586

Menţinerea cifrei de afaceri la aproximativ 380 mil. euro vineîn contextul în care vânzările de autovehicule de import la nivelulpieţei au scăzut cu aproape 22% faţă de anul anterior, potrivitstatisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor deAutomobile (APIA).

Piaţa auto, pe care în 2007-2008 se vindeau 300.000 de maşininoi anual, a fost una dintre cele mai afectate de criză, iarvânzările au scăzut la mai puţin de 100.000 de autoturismeanual.

Declinul pieţei se vede şi în rezultatele companiilor de profil,în reducerea numărului de angajaţi din showroomuri şi înîncercările dealerilor de a se reorienta către mărci de volum, carepot susţine investiţiile de milioane de euro făcute în anii de boomeconomic în centre de vânzare. În 2007 Porsche România a fostprimul importator de pe piaţa locală care a depăşit pragul de unmiliard de euro în ceea ce priveşte cifra de afaceri, nivel de cares-a apropiat şi în 2008.

Prăbuşirea a avut loc însă în 2009, când cifra de afaceri aimportatorului a scăzut la 382 mil. euro, rezultat mai mic chiar şifaţă de 2005.

Încondiţiile în care şi vânzările au continuat declinul, şi numărulde angajaţi ai importatorului a continuat să scadă de la 171 deoameni în 2009 la 159 în 2010, conform datelorcompaniei.

Spre comparaţie, vânzările de maşini ale Porsche România auînregistrat anul trecut o scădere de 7% faţă de anul anterior, laaproape 21.200 de autovehicule.

Dintre acestea, aproape jumătate reprezintă marca Volkswagen,cel mai bine vândut brand de import anul trecut, conform APIA, şisingurul care a depăşit pragul de 10.000 de unităţi livrate,ajungând la 10.038 de autovehicule, în scădere cu 8% faţă de anulanterior.

Anul trecut singurul brand importat de Porsche România care aînregistrat o apreciere a vânzărilor a fost Porsche, care a atinsun nivel de aproape 80 de unităţi, în creştere cu 11% faţă de anulanterior.

Creşterea vânzărilor mărcii sport vine în contextul în care aufost lansate două noi modele în 2010, SUV-ul Cayenne, care deţineaproape 80% din totalul vânzărilor, dar şi noua limuzină Panamera.Cea mai mare scădere a vânzărilor a fost înregistrată de Skoda,care a punctat un declin de 9%, la 8.100 de autovehicule. Audi,brandul premium al grupului Volkswagen, a înregistrat anul trecut ocreştere de 2% a vânzărilor, la 1.315 de unităţi, ocupând loculsecund după BMW în ceea ce priveşte piaţa premium.

Înceea ce priveşte marca Seat, în condiţiile unei pieţe în scăderevânzările acesteia s-au menţinut la acelaşi nivel de 1.660 demaşini.