♦ Ultima extindere a aeroportului Otopeni a fost în 2011, când a fost construit un nou terminal, cu o suprafaţă de 16.600 metri pătraţi şi 24 de porţi de îmbarcare, care a presupus o investiţie de 60 milioane euro.
Aeroportul Otopeni, cel mai mare terminal din ţară după numărul de pasageri, reprezintă poarta de intrare în ţară pentru mulţi străini care ajung în România. Cu un trafic anual de circa 15 milioane de pasageri, care creşte an de an, Otopeniul bate pasul pe loc la capitolul dezvoltare.
În timp ce Otopeniul pierde trenul dezvoltării, aeroporturile regionale se extind, se modernizează şi adaugă noi terminale, deşi traficul aerian de pe aceste aeroporturi este de 10-15 ori mai mic. Aeroporturile din Timişoara, Cluj, Iaşi, Tulcea, Craiova şi altele finalizează proiecte de extindere sau de modernizare.
Aeroportul Otopeni în perioadele de vară, când sunt cele mai multe curse, este supraaglomerat, iar aeronavele fac coadă în apropierea pistei de decolare pentru a putea să-şi ia zborul, ceea ce poate duce chiar la întârzieri ale curselor. Dorinţa oamenilor de a călători a venit cu noi rute introduse de companiile aeriene, care nu vor să rateze dezvoltarea businessului prin a satisface nevoile călătorilor. Totuşi, aeroportul Otopeni nu ţine pasul cu mişcările din piaţă. Ieri, 26 iunie, aeroportul număra 185 de curse.