Companii

Aeroportul Otopeni, cu aproape 15 milioane de pasageri anual, nu are încă niciun plan de modernizare concret, în timp ce aeroporturile regionale au prins trenul dezvoltării şi sunt pregătite pentru creşterea traficului aerian

Aeroportul Otopeni

Aeroportul Otopeni

Autor: Miruna Diaconu

28.06.2024, 00:07 133

Ultima extindere a aeroportului Otopeni a fost în 2011, când a fost construit un nou terminal, cu o suprafaţă de 16.600 metri pătraţi şi 24 de porţi de îmbarcare, care a presupus o investiţie de 60 milioane euro.

Aeroportul Otopeni, cel mai mare ter­mi­nal din ţară după numărul de pasageri, reprezin­tă poarta de intra­re în ţară pentru mulţi stră­ini care ajung în România. Cu un trafic anual de circa 15 mili­oane de pasageri, care creşte an de an, Otopeniul bate pasul pe loc la capitolul dezvoltare.

În timp ce Otopeniul pierde trenul dez­voltării, aeroporturile re­gionale se extind, se modernizează şi adaugă noi terminale, deşi trafi­cul aerian de pe aceste aeroporturi este de 10-15 ori mai mic. Aeroporturile din Timişoara, Cluj, Iaşi, Tulcea, Craiova şi altele finalizează proiecte de extindere sau de modernizare.

Aeroportul Otopeni în perioadele de vară, când sunt cele mai multe curse, este supraaglomerat, iar aeronavele fac coadă în apropierea pistei de decolare pentru a pu­tea să-şi ia zborul, ceea ce poate duce chiar la întârzieri ale curselor. Dorinţa oamenilor de a călători a venit cu noi rute introduse de companiile aeriene, care nu vor să rateze dez­voltarea businessului prin a satisface ne­voile călătorilor. Totuşi, aeroportul Otopeni nu ţine pasul cu mişcările din piaţă. Ieri, 26 iunie, aeroportul număra 185 de curse.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro