Mediafax.biz Exclusiv

Ionuţ Bazac pregãteşte inaugurarea unui Ferrari Store la Monaco şi dezvoltarea businessului pe pieţele vecine României

Ionuţ Bazac pregãteşte inaugurarea unui Ferrari Store la Monaco şi dezvoltarea businessului pe pieţele vecine României

Autor: Bogdan Alecu

06.05.2011, 15:59 198

La aproape patru ani de când a adus în Româniabrandul Ferrari, Ionuţ Bazac poate spune că vânzările sale ausfidat criza, având o cifră de afaceri în creştere constantă şiclienţi dispuşi să aştepte chiar şi un an pentru livrarea unuibolid care le-ar putea redefini statutul social. Pentru a accede lacât mai mulţi clienţi, în showroomul Ferrari amplasat vizavi deaeroportul Otopeni domină acum modelele second-hand, menite săatragă clienţii care fie nu îşi permit un model nou, fie nu suntdispuşi să aştepte aproape un an livrarea acestuia. Nu numai căafacerile au mers bine şi în criză, dar fostul ministru alsănătăţii le-a şi diversificat: businessul Forza Rossa nu maireprezintă acum doar un showroom Ferrari, ci şi un magazin tematicFerrari Store, o cafenea Ferrari, ambele amplasate pe CaleaVictoriei - departe de Dorobanţi -, dar şi un nou showroom, deaceastă dată dedicat mărcii Lotus, cel de-al doilea brand al ForzaRossa, ale cărui importuri au demarat în primăvara acestuian.

Din biroul său de deasupra showroomului Ferrari,decorat în stil clasic elegant, Ionuţ Bazac este acum mult maiprecaut în ceea ce priveşte planurile de dezvoltare alebusinessului deţinut împreună cu soţia sa, Camelia Bazac."Următorul proiect va fi inaugurarea unui Ferrari Store la Monaco,după care urmează dezvoltarea pe pieţele vecine României. Vomîncepe cu Republica Moldova, unde până la finele anului vomdeschide un showroom pentru modele Ferrari la mâna a doua", a spusBazac. Şeful Forza Rossa are în plan realizarea unei reţele înBalcani pentru marca Lotus, fiind reprezentant oficial pentruregiune. Până la acestea, Bazac e interesat să cultive brandulFerrari în România, iar în acest sens a deschis în urmă cu câtevasăptămâni o cafenea tematică a brandului: "Am văzut în cadrulparcului tematic Ferrari din Abu Dhabi, unde compania italiană, încolaborare cu partenerul din Emiratele Arabe Unite, a realizat şi ocafenea Ferrari, dar desigur de alte dimensiuni. Am decis că esteoportună o astfel de investiţie şi în România, pentru a crea unambient specific Ferrari".

Cafeneaua nu a fost deschisă în Dorobanţi deoarece"acolo există un anumit ambient". "Noi am încercat să focalizămacest mediu al iubitorilor de maşini într-o zonă dedicată Ferrari.De aceea am şi deschis-o lângă Ferrari Store şi, în plus, esteaproape de Centrul Istoric. În plus, activitatea poate ficomplementară Ferrari Store, mai ales că acolo vor fi organizateanumite evenimente", a subliniat şeful ForzaRossa.

Cea de-a doua mişcare din acest an a reprezentatlansarea pe piaţa locală a brandului Lotus, una dintre puţinelemărci care lipseau până în acest an de pe piaţaromânească.

"Lotus înseamnă o activitate complementară la ceea ceînseamnă Ferrari. A fost o oportunitate pentru mine să dezvolt aşaceva. Faptul că cele două sunt complementare atât în ceea cepriveşte preţul, cât şi clientela face să aibă vânzări ridicatefără a concura una cu cealaltă", a declaratBazac.

Atât Ferrari, cât şi Lotus se produc în număr limitatşi sunt suficient de exclusiviste. Mai mult, cei de la Forza Rossadoresc să convingă clienţii că, indiferent dacă achiziţionează unFerrari sau un Lotus, aceştia nu cumpără un simplu automobil, cifac o "investiţie". "Dacă vă uitaţi pe site-urile specializate încomerţul cu maşini second-hand, veţi constata că sunt foarte puţinemodele Lotus, iar devalorizarea lor este minimă, ceea ce este unlucru bun pentru client, la fel şi în cazul Ferrari", explică IonuţBazac.

Mai mult, atât în cazul Ferrari, cât şi în cel alLotus, Bazac spune că una dintre componentele principale alebusinessului l-a reprezentat partea de service, aceasta generândatât afaceri, cât şi un profit suplimentar. "Patru dintre celeşapte modele Lotus înmatriculate în Bucureşti au venit în serviceîncă dinainte să facem lansarea oficială a brandului, ceea ce dăîncredere businessului. Iar faptul că în general aceste modele seproduc într-un volum limitat atrageclienţii".

După lansarea Lotus în România Forza Rossa aînregistrat cinci comenzi, iar acum urmează să livreze acestemaşini. "Este un început relativ bun, având în vedere targetulpropus în acest an de 28-30 de maşini, target considerat a fioptimist-rezervat", a declarat Bazac. Pe lângă acestea, se adaugăcel puţin 26 de automobile marca Ferrari sau chiar 32, în cazul încare cota din noul model Ferrari FF va creşte de la patru la şase,acesta nefiind inclus în cota pe anul acesta. "Un total de 30 demaşini pe anul acesta reprezintă un target rezonabil pentru o ţarăca România în momentul de faţă. Momentan, pentru Ferrari FF suntşase comenzi şi sper să primim încă două", a spus Bazac, subliniindcă singurul lucru care menţine în prezent volumul vânzărilor la maipuţin de 30 de unităţi este cota alocată defabrică.

La mai puţin de cinci kilometri de showroomulFerrari, Adrian Pascu, brand manager al mărcii Porsche în cadrulPorsche Inter Auto, vorbeşte despre aceeaşi cerere pentru maşini delux, care însă nu poate fi acoperită de ofertă: "În cazul unuiCayenne diesel, o comandă care se face acum va fi onorată undevaspre finalul anului. Nu avem suficiente cote pentru a face faţăcererii, iar din acest motiv nu văd de ce am face discount. Atuncicând cererea depăşeşte oferta nu se fac reduceri". Peste 2.100 deautomobile marca Porsche sunt înmatriculate pe piaţa locală,potrivit ultimelor statistici de la Ministerul de Interne, iar 33dintre proprietarii acestora formează Porsche Owners Club dinRomânia. "Un client de Porsche are un venit anual de peste 100.000de euro, este acţionar sau deţine un business. Singurul lucru cares-a schimbat în ultimii doi ani este atenţia clienţilor la detalii.Timpul de configurare a maşinii durează acum mai mult. În plus, seobservă o migraţie a clienţilor către modele ceva mai ieftine, darmai bine dotate - aleg un motor mai mic şi o echipare mai bună",explică Adrian Pascu. Cu toate că cei 33 de membri ai clubuluiPorsche reprezintă mai puţin de 2% din numărul total de maşini dinRomânia, o parte importantă dintre aceştia reprezintă colecţionariai mărcii, care nu deţin un singur automobil, ci chiar şipatru.

"Un client are în general un set de dorinţe şiaşteptări atunci când vine vorba de un automobil. Atunci când apareo nouă dorinţă, se orientează către acelaşi brand. De aceea s-aajuns ca unii clienţi să aibă întreaga gamă de modele Porsche îngaraj - un GT3 pentru distracţie, un Boxter pentru soţie, oPanamera pentru zi cu zi şi un Cayenne pentru un drum mai lung saula munte", a subliniat Adrian Pascu.

La nivelul primelor trei luni ale acestui an PorscheRomânia a înregistrat 30 de comenzi pentru modelele mărcii germane,iar volumul livrărilor efective către clienţi a fost de aproximativ25 de unităţi.

Începutul de an a fost aşadar bun, continuând un 2010în care singurele mărci din segmentul de lux care au crescut aufost Porsche, cu un avans de aproape 20%, la 125 de unităţi, şiFerrari, cu 25%, la 20 de maşini, conform statisticilor DRCPIV. Înaceeaşi perioadă Bentley, brandul de lux al grupului VW, aînregistrat o scădere de aproape 75%, la trei unităţi vândute. Cualte cuvinte, bătaia s-a dat între maşini de lux şi maşini sport delux.