Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa cabrioletelor, o nişă mică, dar plină de pasiune

Piaţa cabrioletelor, o nişă mică, dar plină de pasiune

Autor: Bogdan Alecu

20.05.2011, 16:15 181

Vara anului 2009, într-un showroom Peugeot intră untată alături de fiica sa de 22 de ani, cu gândul de a-i cumpăraacesteia un Peugeot 206 Plus. În acelaşi showroom era prezentatînsă şi un 207 CC - Coupé-Cabriolet. În urma negocierilor dintretată şi fiică, maşina 206 Plus care urma a fi achiziţionată cash setransformă într-un 207 CC achiziţionat în leasing - metodă la cares-a apelat datorită diferenţei de preţ.

În acest caz, cu toate că 207 CC era mai scump, maipuţin spaţios la interior şi mai puţin practic, a câştigat în faţalui 206 dintr-un argument simplu - designul -, argument care ajutămărcile auto să vândă modelele exotice precum cele sport sau celedecapotabile. Plăcerea de a conduce, designul interior sauexterior, imaginea de marcă, totul este luat în calcul atunci cândeste achiziţionată o astfel de maşină, factorul emoţional fiindîntotdeauna decisiv.

Vânzările cabrioletelor au înregistrat scădere dupăscădere în ultimii doi ani, de la aproape 250 de unităţi în 2009 lapuţin peste 100 anul trecut, pentru a ajunge în primul trimestru aacestui an la 14 unităţi. Explicaţia dealerilor auto în acest senseste că iarna nu este sezonul maşinilor descoperite, ci vara. Dinacest motiv, atât BMW, cât şi Renault au lansat primăvara pe piaţalocală noile cabriolete Seria 6, respectiv MeganeCC.

Cu toate că fac parte din segmente complet diferite,având în vedere preţurile de pornire, ambele maşini se adreseazăunui tipar similar de client.

"Modelele cabriolet, indiferent că vorbim de BMWSeria 6 sau de MINI, se adresează unei nişe foarte bine definite.Sunt în egală măsură modele de status, dar oferă şi o experienţăunică la volan. Clientul alege un model cabrio pentru plăcerea de aconduce, pentru bucuria drumurilor parcurse decapotat", subliniazăCristian Vlaşin, director de vânzări în cadrul BMW GroupRomânia.

De cele mai multe ori, un model cabrio este o a douamaşină în garajele din Europa de Vest, ceea ce de multe ori nu estecazul în România. De aceea, BMW Seria 3 Cabrio sau noul BMW Z4Roadster înregistrează vânzări mai ridicate; aceste modele dispunşi de un hardtop, care oferă un sentiment suplimentar de siguranţă,deşi ocupă un volum suplimentar înportbagaj.

Ideologia legată de existenţa unui plafon metalic şinu a unuia textil este puternic reflectată şi în vânzări, CC-urilesau coupé-cabrioletele fiind preferate întotdeauna în faţamodelelor clasice.

"Atunci când se cumpără un cabriolet sunt altecriterii care primează faţă de automobilele obişnuite. Vorbim decriterii foarte emoţionale, dincolo de pragmatism. Sunt criteriiemoţionale care primează în faţa celor raţionale, cum ar fi preţul,spre exemplu. Aici contează foarte mult designul, atât interior,cât şi exterior, dar şi imaginea maşinii şi ideea pe care o oferă",a explicat Dora Pasăre, brand manager în cadrulRenault.

Constructorul francez mizează tot mai mult peclientela feminină. Întâi a încercat să atragă doamnele cu Twingoîn ediţia specială Miss Sixty, iar acum cu Megane CC Florideutilizând culori speciale. În cazul ediţiei limitate a lui MeganeCC, concurenţa vine şi din partea specialiştilor, a mărcilorpremium, dar şi a celor de volum precum Ford sauOpel.

În cazul lui Megane CC Floride, doamnele şidomnişoarele reprezintă publicul-ţintă, având în vedere culorile încare vine modelul. Dora Pasăre spune că deja a avut doi clienţipentru noul CC, ambele maşini fiind cumpărate de persoane de sexfeminin.

"Ca şi anul trecut, piaţa cabrioletelor se menţine încontinuare una de nişă şi reprezintă aproximativ 1% din segment,iar acest lucru nu se va schimba prea curând, dar rămâne o piaţăinteresantă şi pasionantă", a spus DoraPasăre.