„Piaţa locală, ca de altfel şi cea globală, este în scădere de la an la an. Sunt câteva game care sunt în creştere sau înregistrează scăderi minore, cum ar fi sistemele de navigaţie pentru biciclişti, motociclişti şi cele pentru camioane şi rulote.“
Vânzările sistemelor de navigaţie GPS s-au redus cu 30% anul trecut pe plan local, până la 2,3 milioane euro, în condiţiile în care piaţa sistemelor de navigaţie GPS este tot mai afectată de gradul mare de utilizare al aplicaţiilor mobile de navigaţie, precum şi de vânzarea autovehiculelor ce vin din fabrică echipate cu sisteme de navigaţie. Tendinţa de scădere, prezentă şi la nivel local şi global, se va menţine în continuare şi în următorii ani.
„Piaţa sistemelor de navigaţie va scădea şi în 2020, în mod natural, datorită utilizării tot mai mare a aplicaţiilor mobile de navigaţie şi penetrarea autovehiculelor noi, sau la mâna a doua, cu navigaţii integrate. Totodată, trebuie avut în vedere şi noua ameninţare datorată pandemiei de COVID-19, care afectează două sectoare economice de care aceste produse sunt strict legate: cel al transporturilor (rutiere) şi cel al călătoriilor. Scăderea pentru această categorie ar putea ajunge la 30-40% faţă de 2019”, a declarat pentru ZF Cosmin Dobranis, director de vânzări în cadrul Mio Technology pentru pieţele din România şi Ungaria, Bulgaria şi Turcia.