ZF 24

Viorel Vasile, CEO Safety Broker: România are o primă medie de 220 euro, Polonia 120 euro, Bulgaria cam 100 euro, Ungaria sub 100 euro

ZF Asigurări Summit 2024

Viorel Vasile, CEO Safety Broker: România are o primă...

Autor: Roxana Rosu

19.06.2024, 12:29 655

Nu există nicăieri în lume o plafonare a comisionului intermediarului. Această decizie a  venit dintr-o necunoaştere a pieţei, a declarat Viorel Vasile, CEO Safety Broker în cadrul conferintei ZF Asigurări Summit 2024.

”În urmă cu 20 de ani, vânzările prin brokeri erau 5%. Acum sunt 80%. În trecut, asigurătorii aveau costuri de distribuţie formate din salarii, sedii, etc. Acum este un comision de succes. Asigurătorii au dat direcţia către modelul de distribuţie de piaţă de brokeraj şi nu ar trebui să intervină nimeni între ei. Nu există nicăieri în lume o plafonare a comisionului intermediarului. Asta vine dintr-o necunoaştere a pieţei. Plafonarea ne afectează pe noi ca intermediari.   Dacă plafonarea va mai dura, o să vedem mai multe falimente de acest fel, la intermediari„.

El a adăugat că România are o primă medie de 220 euro, Polonia de 120 euro, Bulgaria de 100 euro, Ungaria sub 100 euro.

”Cred că creşterea pieţei poate veni din creşterea numărului de maşini şi a primei. Nu e realist să mai crească prima. Eu mă aştept să scadă prima. Pentru că este deja scumpă. Creşterea pieţei trebuie să vină din alte segmente, din viaţă, property„

 

Ce a mai declarat Viorel Vasile:

►Riscul este ca personalul de specialitate să plece din piaţă şi vor rămâne doar cei care vând RCA. Vânzarea RCA nu se va muta în online pentru că ai nevoie de consultanţă, inclusiv după ce s-a întâmplat evenimentul.

►Cum să vină jucători noi în piaţă dacă noi avem plafoane? Nu poţi supravieţui cu un cost de acest tip. Un asistent în brokeraj care câştiga anul trecut 10.000 lei, acum mai are 4.000 lei. Piaţa a fost lovită şi prin măsuri fiscale.

►În Polonia, sunt 18 asigurători RCA. Fiecare are o retea de service-uri la dispozitie şi detin flote auto şi oferă clientului maşină la schimb. Asta e normalitatea. Oferă vreun asigurător din România cleintului maşină la schimb? Nu.

►Legislaţia din Polonia e stabilă, nu există plafonări de 5 în 5 ani.

►Trebuie să vedem cum e piaţa în diferite regiuni şi tarifele ar trebui diferite. Şi ar trebui ca asigurătorii să colaboreze cu o retea de service-uri şi să poată recomanda clientului unde să se ducă. Clientul vrea maşina reparată, nu îl interesează unde o repară.

►Cred că creşterea pieţei poate veni din creşterea numărului de maşini şi a primei.