Auto

Pro şi contra noii legislaţii pentru ride-sharing. Tony West, vicepreşedinte şi chief legal officer în cadrul Uber: Cu noua lege a ride-sharingului România pune o presiune disproporţionată pe operatorii alternativi. Avem peste 43.000 de şoferi înscrişi pe platforma Uber în România şi peste 640.000 de utilizatori care folosesc lunar aplicaţia

Tony West, senior vice president, chief legal officer and corporate secretary în cadrul Uber: Piaţa de mobilitate urbană din România are foarte mult potenţial, fără îndoială, în special odată cu legea transportului alternativ din 2019. Este cu siguranţă o cerere mare din partea cetăţenilor pentru soluţii de mobilitate urbană bazate pe tehnologie. Această atitudine, plus o abordare reglementată, orientată spre viitor poziţionează România ca un actor important în ecosistemul european al soluţiilor de mobilitate urbană.

Tony West, senior vice president, chief legal officer and corporate secretary în cadrul Uber: Piaţa de mobilitate urbană din România are foarte mult potenţial, fără îndoială, în special odată cu legea transportului alternativ din 2019. Este cu siguranţă o cerere mare din partea cetăţenilor pentru soluţii de mobilitate urbană bazate pe tehnologie. Această atitudine, plus o abordare reglementată, orientată spre viitor poziţionează România ca un actor important în ecosistemul european al soluţiilor de mobilitate urbană.

Autor: Ioana Nita

01.07.2024, 11:00 104

Atât numărul şoferilor, cât şi al utilizatori de platforme de ride-sharing din România este în creştere  Restricţiile din proiectul de lege vor avea un impact negativ asupra pieţei de servicii de transport dacă nu vor fi modificate, susţin reprezentanţii Uber.

Piaţa de mobilitate urbană din România ar putea fi afectată drastic de modificări mai aspre ale legislaţiei privind transportul alternativ prin platformele de ride-sharing, cei peste 50.000 de şoferi care îşi suplimentează astfel veniturile urmând a fi cei mai afectaţi, dar implicit şi cei peste trei milioane de utilizatori ai acestor tipuri de platforme, susţine Tony West, senior vice president, chief legal officer and corporate secretary în cadrul Uber. Piaţa de profil din România are mult potenţial de creştere, mai ales cu o abordare corectă a reglementărilor. 

„Susţinem reglementarea industriei de ride-sharing. Ca fost reglementator în Departamentul de Justiţie din SUA, ştiu că un cadru legal pus la punct ajută consumatorii, şoferii şi crează oportunităţi pentru industrie în sine, oferă stabilitate pentru operaţiunile în desfăşurare şi încurajează competiţia corectă. S-a întâmplat însă se văd situaţii în care modificări legislative bine intenţionate au avut consecinţe negative. Cred că există pericolul să se întâmple asta şi cu o parte din modificările legislative propuse, pentru că în forma prezentă, ele ar putea împiedica, de fapt, şoferii din România să acceseze oportunităţi de câştig. Mai mult, pune presiune pe sectorul transportului alternativ în mod disproporţionat, lucru ce ar putea duce, inevitabil, la efecte negative asupra accesibilizării serviciilor de transport alternativ, atât pentru cetăţenii români, cât şi pentru turişti“, a declarat într-un interviu pentru ZF Tony West.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro