Bănci și Asigurări

Oana Ilaş, Banca Transilvania: În cazul unui credit imobiliar/ipotecar, experienţa ultimilor doi ani a arătat faptul că o reducere a dobânzii contează extrem de mult. În această perioadă dinamica este mult mai mare pe zona de refinanţări şi este o realitate care s-ar putea să rămână pentru viitorul apropiat

ZF Bankers Summit 2024

Oana Ilaş, Banca Transilvania: În cazul unui credit...

Autor: Mircea Nica

17.06.2024, 12:27 92

În cazul unui credit imobiliar/ipotecar, ultimii doi ani au arătat că o reducere a dobânzii contează foarte mult, mai ales pentru clienţii care au fost prinşi de perioada de creştere de dobândă cu dobânzi variabile, a spus Oana Ilaş, director general adjunct, retail banking, Banca Transilvania, în cadrul Conferinţei ZF Bankers Summit 2024, ziua 1.

“În cazul unui credit imobiliar/ipotecar, experienţa ultimilor doi ani a arătat faptul că o reducere a dobânzii contează extrem de mult, mai ales pentru clienţii care au fost prinşi de această perioadă de creştere de dobândă cu dobânzi variabile şi care au început să se orienteze pe refinanţare. Într-adevăr, în această perioadă dinamica este mult mai mare pe zona de refinanţări şi este o realitate care s-ar putea să rămână pentru viitorul apropiat. Trebuie să fim inventivi şi să asigurăm această creştere la nivel de sold din ce facem pe plus şi să ne adaptăm părţii de refinanţări. Contează foarte mult pentru că impactul în rata pe care clientul o plăteşte la bancă este destul de semnificativ, dacă clientul îşi găseşte o alternativă mai bună, însă clienţii s euită la mai multe aspecte. Dacă este diferenţă între 5,5% şi 5,7% poate nu mai contează atât de muilt, ci contează şi relaţia cu instituţia financiară, produsele accesorii care mai vin lipite de produsul respectiv sau relaţia în ansamblu pe care clientul o are cu banca”, a explicat Oana Ilaş.

Ce a mai spus Oana Ilaş, director general adjunct, retail banking, Banca Transilvania:

► Din perspectiva de retail spun că retailul, cel puţin în primul trimestru din 2024, merge bine, mai bine decât anul trecut aş spune. Este un segment care are foarte mult potenţial. Eu văd consolidarea într-adevăr în România necesară în zona de retail, dar aducând foarte mult potenţial. Prin consolidare putem oferi aplicaţii sisteme mult mai peformante, însă populaţia beneficiază şi de un acces mult mai facil de la tot ce vine din extern.

► Barierele de intrare în piaţă ale jucătorilor din extern care sunt full digitalizaţi sunt mult mai reduse. Competiţia este foarte intensă în domeniul de retail şi este o dinamică extraordinară în adoptarea de noi tehnologii, introducerea de noi produse şi servicii, mixul de canale la dispoziţia clienţilor.

► Creditele în zona de retail au avut o creştere. Dacă anul trecut în primul trimestru am avut o scădere la nivel de sold al creditelor pentru populaţie, în acest prim trimestru am avut o creştere de peste 2 mld. la nivel de sold. Desigur că resursele au o creştere mai accelerată şi cu perspectivă de creştere. Dacă la credite discutăm de o creştere pe sold de 4-5% cu perspective la nivel de an, la resurse pe zona de populaţie discutăm de peste 10% ca şi perspectivă de creştere pe resursele populaţiei în conturile bancare. Aici frumuseţea este că într-adevăr avem o diversificare mai mare în alternativele pe care le are populaţia.