Bănci și Asigurări

Sergiu Mircea, Banca Transilvania: Cred că suntem mai bine educaţi decât eram acum un deceniu, dar problema este departe de a fi rezolvată. Este o discrepanţă absolut uluitoare între ceea ce credem sau unde credem că suntem şi unde suntem de fapt

ZF Bankers Summit 2024

Sergiu Mircea, Banca Transilvania: Cred că suntem mai...

Autor: Mircea Nica

18.06.2024, 16:01 193

Suntem mai bine educaţi decât eram acum un deceniu, dar problema este departe de a fi rezolvată pentru că există o discrepanţă foarte mare între ceea ce credem sau unde credem că suntem şi unde suntem de fapt, a spus Sergiu Mircea, director marketing şi comunicare, Programul Finanţe pe Inţelesul Tuturor, Banca Transilvania, în cadrul ZF Bankers Summit 2024, ziua 2.

„Cred că suntem mai bine educaţi decât eram acum un deceniu, dar problema este departe de a fi rezolvată. Este important că primele două cele mai mari bănci din România s-au alăturat şi trag împreună în demersul acesta. Dincolo de faptul că suntem sau nu suntem educaţi financiar, oamenii au o părere foarte bună despre educaţia lor financiară. Este o discrepanţă absolut uluitoare între ceea ce credem sau unde credem că suntem şi unde suntem de fapt. Nu vedem problema şi asta este o problemă şi mai mare pentru că nu simţim nevoia unei soluţii. Sunt multe lucruri care trebuie făcute.”

Ce a mai spus Sergiu Mircea, director marketing şi comunicare, Programul Finanţe pe Înţelesul Tuturor, Banca Transilvania:

♦ Unii operatori privaţi, cum ar fi băncile, merg în direcţia bună, aş sesiza că sunt companii, bănci care merg în direcţia bună, dar sunt companii care merg în zona unei false educaţii financiare care merge mai degrabă către educaţie bancară sau sfaturi de economisire pe care noi nu le vedem rostul. Nu vreau să le spunem prin ceea ce facem noi clienţilor să economisească sau să nu economisească. Poate un client este în etapa din viaţa lui în care trebuie să cheltuiască, nu să economisească. Am vrea mai degrabă să stăpânească concepte de bază care să fie din sfera financiară, nu din sfera bancară.

♦ Nu vrem să fim în categoria celor care dau sfaturi clienţilor care nu sunt neaparat implementabile şi mai departe clienţii cred că îi luăm de sus şi le dăm sfaturi.

♦ Scopul nostru este să explicăm românilor concepte financiare de bază, cu exemple. Ca să facem lucrul acesta noi vom începe de la copii, tineri, acolo unde simţim că putem să facem diferenţa. Altfel, totuşi suntem un operator privat, putem să facem lucrurile cu un consum de resurse. Prin urmare vrem să luăm o înghiţitură digerabilă. Începem cu trei segmente de copii cărora le explicăm nişte lucruri extrem de simple. Vedem un apetit absolut incredibil.

♦ Ne ajută foarte mult că suntem un operator descentralizat, adică unităţile BT din ţară sunt descentralizate şi au autonomie locală şi ei se bucură să pună umărul la proiectul acesta. Copiii merg în săptămâna altfel, se bucură că pot să ajungă într-o bancă, sunt bine primiţi, şeful de agenţie sau directorul de sucursală având un suport de curs pun informaţia acolo, avânda cest suport îl dau mai departe copiilor şi dacă ne-am uita pe o astfel de broşură s-ar putea să avem o surpriză plăcută.