Companii
APIA: Persoanele fizice au început să cumpere maşini noi şi fără Rabla
În premieră pentru ultimii ani, vânzările de autoturisme noi au crescut ca pondere din total piaţă chiar şi fără susţinerea masivă a programului Rabla, semn că avansul economic şi creşterea veniturilor i-au determinat pe clienţi să nu mai aştepte bonusul de 1.500 de euro de la stat.
În total, în primele şase luni ale acestui an vânzările de autovehicule au urcat cu puţin peste 17%, la 71.600 de unităţi, volum care se apropie de cel din prima jumătate a anului 2009, când se vindeau aproape 79.000 de autovehicule, potrivit APIA. Mai mult, din total autoturismele urcă cu 22%, la un total de aproape 59.000, în timp ce vehiculele comerciale pierd teren, punctând un declin de 4,2%, la 11.139.
În timp ce autoturismele indică bunăstarea indivizilor, vânzările de comerciale indică starea economică, iar o scădere a acestora indică faptul că firmele de transport se aşteaptă la un declin al cererii. Pe de altă parte, cu toate că vânzările de autoturisme realizate în primele şase luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din total s-a redus la 66%, faţă de 79% în prima jumătate a anului trecut.
Mai mult, Rabla 2017 a demarat oficial în a doua parte a lunii mai, în timp ce anul trecut programul de casare a demarat la mijlocul lunii iunie.
-
Top 10 şcoli gimnaziale şi top 10 colegii şi licee din Bucureşti după rezultatele de la Evaluarea Naţională. Şcoala nr. 79 conduce clasamentul şcolilor gimnaziale cu cele mai mari medii generale la Evaluarea Naţională, iar Colegiul Grigore Moisil a întrecut Vianu şi a trecut pe primul loc în clasamentul colegiilor
-
Întrebarea-cheie pentru dobânda-cheie: au alimentat sau nu membrii boardului BNR maşinile cu combustibil la noile preţuri majorate din 1 iulie, cu 8 în faţă?
-
Gigantul BMW: În câţiva ani ajungem la 1.000 de oameni în hubul de IT şi software din Cluj-Napoca deschis împreună cu NTT Data
-
România a ajuns să sufle în ceafa Poloniei pe piaţa de M&A, deşi are o economie de două ori mai mică. „România este o revelaţie a Europei“
-
Bursă. Fondurile de pensii private au vândut în luna mai acţiuni Banca Transilvania de 100 mil. lei pentru că investiţia a ajuns prea mare în portofoliile lor
-
Comenzi record ale statului pentru piata de construcţii. Proiecte de infrastructură, spitale, şcoli în valoare de peste 10 miliarde de euro sunt scoase la licitaţie. Multe altele urmează să fie publicate. "Până în 2030 vor fi proiecte publice de cel puţin 120 mld. euro şi proiecte private de 50-60 mld. euro"
-
ZF Investiţi în România! Compania Trend Furniture investeşte 3 mil. euro într-un spaţiu nou pentru producţie, depozit, birouri şi showroom în Cluj, în timp ce atacă pieţele internaţionale cu o nouă strategie
-
Afaceri de la Zero. Roxana Zaharia a dat jobul într-o companie pe o mică afacere cu obiecte ilustrate. „Avem peste 3.000 de posibilităţi de a face cadouri“
-
Şase colegii naţionale din Bucureşti au media generală peste 9 la Evaluarea Naţională, iar şcolile 79 şi IG Duca au peste jumătate dintre elevi cu medii mai mari de 9
-
ZF Private Health. Clinica Neuroaxis din Capitală, business de 12 mil. lei, a intrat în contract cu Casa de Asigurări şi vrea să adauge o specialitate medicală nouă
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Bibiana Stanciulov, Sonimpex Topoloveni: I-am invitat pe toţi să consumăm o lună doar ce producem. Eu cu gemurile şi zacusca, ei cu mezelurile sau pâinea şi apoi ne facem analizele. Nimeni nu a vrut. Dacă nu mănânci tu ce produci, înseamnă că nu e bun
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Dragoş Manolescu, OTP AM: Anticipez volatilitate şi potenţiale corecţii în a doua parte din an. Populismul face ca Uniunea Europeană să fie mai reticentă în a lua măsuri drastice privind deficitele excesive
-
Business sportiv. Revoluţia tricourilor galbene. Cum merge mai departe fenomenul creat în jurul echipei naţionale şi cum se va păstra unitatea construită de suporteri la campionatul european de fotbal? Marketingul din jurul echipei a contribuit la crearea acestui fenomen
-
Business sportiv. Cum câştigă sponsorii echipei naţionale de fotbal de pe urma fenomenului tricourilor galbene? „Asocierile sportive pentru companii sunt o modalitate inspirată să îşi crească vizibilitatea“