♦ ZF a scris ieri că producătorul Braiconf din Brăila îi cere guvernului să intervină pentru salvarea industriei textile din România, un „sector de tradiţie, dar care merge către dispariţie“ ♦ Una dintre măsurile propuse de companie era oferirea de ajutoare de stat şi/sau programe pe fonduri europene destinate firmelor din sector care vor să renunţe la lohn şi să producă sub marcă proprie ♦ Ziarul Financiar a identificat 10 companii româneşti care şi-au dezvoltat propriul brand de modă şi care au un model integrat de business, cu producţie şi retail proprii.
Piaţa românească de modă, una dintre cele mai competitive din economie, este totodată una dominată clar de nume internaţionale mari, în frunte cu Zara, H&M sau C&A. În umbra acestor mărci internaţionale însă, se dezvoltă şi o serie de branduri româneşti care au reuşit să îşi găsească clienţi atât în mediul offline, cât şi online. Prin ce se remarcă aceste businessuri? Printr-un model integrat, cu producţie şi retail proprii, mai exact aceste companii au şi fabrică, au şi magazine.
Sense, Poema, Mizar sau Hermosa sunt doar câteva exemple de branduri autohtone care au mizat pe acest model de business.
De la lohn la producţie sub brand propriu
Spre exemplu, antreprenorii Cristina şi Sorin Chiriac au pornit la drum cu producţia în sistem de lohn, dar după anii 2003-2004, când euro a scăzut şi nu existau perspective bune pentru export, oamenii de afaceri s-au orientat către piaţa locală, unde au decis să meargă pe segmentul de retail. Astăzi, sub brandul Sense, ei au 11 magazine fizice şi unul online.