Companii

Cum poate industria locală de textile să treacă de la lohn la producţie sub brand propriu: exemplul a 10 mărci româneşti de modă care au decis să producă pentru sine, nu pentru alţii

Cum poate industria locală de textile să treacă de la...

Autor: Cristina Roşca

05.07.2024, 00:07 139

♦ ZF a scris ieri că producătorul Braiconf din Brăila îi cere guvernului să intervină pentru salvarea industriei textile din România, un „sector de tradiţie, dar care merge către dispariţie“ ♦ Una dintre măsurile propuse de companie era oferirea de ajutoare de stat şi/sau programe pe fonduri europene destinate firmelor din sector care vor să renunţe la lohn şi să producă sub marcă proprie ♦ Ziarul Financiar a identificat 10 companii româneşti care şi-au dezvoltat propriul brand de modă şi care au un model integrat de business, cu producţie şi retail proprii.

Piaţa românească de modă, una dintre cele mai competitive din economie, este totodată una do­minată clar de nume inter­na­ţionale mari, în frunte cu Zara, H&M sau C&A. În umbra acestor mărci internaţionale însă, se dezvoltă şi o serie de branduri româneşti care au reuşit să îşi găsească clienţi atât în mediul offline, cât şi online. Prin ce se remarcă aceste busi­nessuri? Printr-un model integrat, cu pro­ducţie şi retail proprii, mai exact aceste companii au şi fabrică, au şi magazine.

Sense, Poema, Mizar sau Hermosa sunt doar câteva exemple de branduri autohto­ne care au mizat pe acest model de business.

 

De la lohn la producţie sub brand propriu

Spre exemplu, antreprenorii Cristina şi Sorin Chiriac au pornit la drum cu produc­ţia în sistem de lohn, dar după anii 2003-2004, când euro a scăzut şi nu existau per­spec­tive bune pentru export, oamenii de afaceri s-au orientat către piaţa locală, unde au decis să meargă pe segmentul de retail. Astăzi, sub brandul Sense, ei au 11 maga­zine fizice şi unul online.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro