Companii

Logan fata in fata cu Sandero. Care este mai atractiv?

Logan fata in fata cu Sandero. Care este mai atractiv?

Click pentru imaginea marita

09.07.2008, 15:58 63

Pe piata vest-europeana modelele cu cinci usi detin o cota de piata mai mult decat semnificativa. Modelele de segment mini, mic si compact se comercializeaza (cu mici exceptii) in proportie de aproape 100%, in versiune hatchback, in timp ce clientii de modele de clasa medie si mare opteaza in general pentru modele break. Daca luam in calcul si modelele SUV sau cele tip monovolum, ajungem la concluzia ca in tarile Europei de Vest modelele cu cinci usi reprezinta "regula de baza" atunci cand vine vorba de masinile achizitionate.
In ceea ce priveste Dacia, sedanul a reprezentat forma de baza - atat la modelul 1310, Berlina, dar si la Nova, SuperNova si Solenza, care cu toate ca dispuneau de hayon, "mimau" forma de sedan.
Ca si in cazul modelului Logan, lansat in 2004, Sandero doreste mai mult sau mai putin sa revolutioneze piata. Si pentru a accentua importanta sa, amintim ca intai a fost conceput in America de Sud sub emblema Renault, apoi a intrat la fabricatie la Mioveni ca un model Dacia, dupa ce in prealabil a fost lansat la Salonul Auto de la Geneva alaturi de noua emblema a constructorului.
Daca Dacia Logan s-a dorit a fi un model low-cost prin excelenta - versiunea de baza (in momentul lansarii, ulterior modificata) nefiind echipata nici macar cu un singur airbag (in conditiile in care in Europa de Vest toate masinile dispun de cel putin doua), sau directie asistata, sau geamuri electrice - toate pentru a cobori cat mai mult pretul. Ideologia se regaseste si la modelul facelift - in echiparea de baza, nu se regaseste ABS-ul (care va deveni obligatoriu incepand cu 1 ianuarie 2009) si nici airbagul pentru pasager, singurul element de siguranta fiind cel pentru sofer.
Pe de alta parte, Sandero are un target complet diferit in ceea ce priveste clientela. Acesta se adreseaza celor tineri, care doresc un raport pret/calitate cat mai bun, dar nu vor sa renunte la siguranta. De aceea, modelul de baza, de 6.890 de euro, dispune de ABS si airbag sofer si de posibilitatea de a echipa masina cu airbag si pentru pasager - care la Logan nu exista, cat si laterale. In plus fata de Logan, aceasta dispune de bancheta rabatabila, dar nu si fractionabila 2/3 - 1/3.
Dar care sunt avantajele Loganului? In primul rand pretul. Cu 6.400 de euro se poate achizitiona un automobil de familie, cu patru usi, cinci locuri si portbagaj de peste 500 de litri. In plus, are un ampatament cu aproape 40 mm mai lung, care se reflecta asupra spatiului destinat pasagerilor de pe locurile din spate. Performantele dinamice si consumul de combustibil sunt identice pentru ambele modele. Daca luam in calcul echiparea de top, Prestige, care poate fi usor comparata cu cele ale unor modele europene, avantajul ramane de partea lui Logan.
In primul prin prisma motorizarilor. Modelul Logan in versiunea Prestige dispune de motorul pe benzina de 1,6 litri cu 16 supape si 105 CP, care ofera performante dinamice superioare si un consum de combustibil mai scazut si decat al celui cu motor de 1,4 litri. Sandero Prestige poate fi echipat in schimb cu motorul de 1,6 litri cu opt supape, care dezvolta 90 CP. Astfel, Sandero are performante dinamice inferioare si un consum de combustibil mai ridicat. Cel mai probabil motorul de
1,6 litri si 16 supape va completa anul viitor gama motorizarilor, in timp ce dieselurile de 1,5 litri vor fi disponibile incepand cu toamna acestui an.
La capitolul dotari, echiparile lui Sandero si Logan Prestige sunt comparabile. Detaliile sunt in schimb diferite - spre exemplu, la Sandero se regaseste bancheta rabatabila fractionabila, in timp ce la Logan este fixa. Habitaclul celor doua modele este insa identic. "Atat" de identic, incat cei de la Renault au folosit aceeasi poza de interior pentru ambele modele. Daca ne uitam la pret, din nou avantajul il are Logan, fiind cu 300 de euro mai ieftin, in contextul unei motorizari superioare.
Sandero castiga in primul rand prin faptul ca este un automobil de oras (de clasa mica), cu un portbagaj net superior concurentei (care are o medie de 250 de litri, fata de 320 litri), in timp ce dimensiunile sale reprezinta un avantaj in traficul urban.
Noua Dacia Sandero va inregistra in 2008 vanzari de peste 13.000 de unitati pe piata locala, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jacques Daniel, directorul comercial pentru Dacia, Renault si Nissan, in conditiile in care in iunie - prima luna de comercializare - modelul a inregistrat o cerere cu peste 120% mai mare decat se estimase initial.
Spre deosebire de celelalte modele Dacia, comercializarea sa pe pietele vest - europene a inceput concomitent cu cea din Romania. Potrivit oficialilor Dacia, constructorul local a livrat modele Sandero inclusiv pe marile piete europene precum Germania, Franta, Italia si Spania, in timp ce lansarea sa pe piata britanica (si implicit a versiunii cu volan pe partea dreapta) este programata pentru anul 2010. In partea a doua a acestui an gama motorizarilor disponibile pe Sandero va fi completata cu cele doua dieseluri de 1,5 dCi, de 70 respectiv 85 CP, alaturi de motoarele pe benzina de 1,4 si 1,6 litri. Capacitatea uzinei de la Mioveni a crescut in acest an la 350.000 de unitati, in timp ce in 2009 este programata atingerea nivelului de 400.000 de unitati, in conditiile in care in 2008 productia va fi de aproximativ 300.000 de unitati. "In 2008 la Mioveni se vor produce aproximativ 300.000 de autovehicule, dintre care 70.000 vor reprezenta modelul Sandero", a spus Constantin Stroe, vicepresedintele Automobile Dacia. La inceputul acestei saptamani Dacia a lansat pe piata locala versiunea restilizata a modelului Logan sedan, in timp ce faceliftul versiunii break va fi prezentat in 2009, cand Dacia va lansa si o noua motorizare pe benzina de 1,6 litri si 133 CP. In primele cinci luni ale acestui an vanzarile Dacia pe piata locala au scazut cu aproape 10%, principalul motiv fiind, potrivit vicepresedintelui companiei, asteptarea clientilor pentru noile modele.