♦ Creşterea puternică a costurilor enegiei electrice şi gazelor, inflaţia, criza politică alături de situaţia pandemică sunt elemente care îngrijorează dezvoltatorii şi proprietarii de malluri ♦ Pe de altă parte, aceştia merg mai departe cu investiţiile după aproape doi ani în care au întrerupt extinderile.
Marii dezvoltatori şi proprietari de centre comerciale au noi planuri de expansiune la nivel naţional însă sunt în prezent afectaţi de creşterile costurilor legate de energie, iar scăderea puterii de cumpărare din piaţă ar putea afecta planul de afaceri pentru următoarea perioadă.
„Ce ne îngrijorează mai mult sunt perspetivele economice ale ţării. Venim cu un avânt pionieresc şi ne cam împleticim acum. Mă uit la preţurile la utilităţi, la lumea politică. Am discutat mai mult în ultima perioadă despre cum manageriem costurile, cum nu aruncăm în aer echilibrul fragil în care suntem. Preţul energiei s-a triplat practic faţă de ce aveam anul trecut. Este un impact enorm, nu doar pentru noi, ci pentru toată economia. Costurile mai mari de la utilităţi şi chirii se vor duce spre consumatorul final. Se va vedea în inflaţie. Creşterea a fost foarte abruptă. Ea nu poate fi contracarată de niciun proiect verde acum“, a spus Marius Barbu, asset director, NEPI Rockcastle în cadrul conferinţei ZF Malluri & Centre Comerciale 2021 organizate de ZF în parteneriat cu Vivo!, Atria Urban Resort, Cometex, C&W Echinox şi NEPI-Rockcastle.