ZF 24

Platforma Flip.ro a avut vânzări de 56 de milioane de euro în anul fiscal 2023. Acum se pregăteşte pentru lansarea unor noi categorii de produse: laptopuri şi smartwatch-uri

Platforma Flip.ro a avut vânzări de 56 de milioane de...

Autor: Ioana Niţă

04.07.2024, 23:57 124

Start-up-ul local Flip.ro, parte din grupul eMAG, a înregistrat vânzări de 56 de milioane de euro în anul fiscal 2023, mai mari cu 46% comparativ cu anul fiscal 2022, conform unul anunţ al companiei. Pe platforma Flip.ro, lansată la final de 2019, şi-au vândut sau cumpărat smartphone-uri şi tablete peste 400.000 de clienţi pe parcursul celor peste trei ani de existenţă. Categoria de tablete a fost introdusă pe site anul trecut, iar până acum a generat vânzări de peste un milion de euro. Începând cu luna martie a acestui an, clienţii Flip pot să şi vândă tabletele direct pe platformă.

„Pentru a acomoda cât mai bine creşterea business-ului, ne-am extins anul trecut sediul din Bucureşti, care are acum 2060 metri pătraţi, dintre care 1360 dedicaţi service-ului intern (în 2022, sediul companiei avea 1000 metri pătraţi). Extinderea a însemnat şi creşterea echipei Flip, care numără azi peste 240 de angajaţi, dintre care peste 150 doar în service. În plus, avem nevoie de mai mult spaţiu şi de mai mulţi specialişti pentru a include, pe viitor, noi categorii de produse”, a declarat George Moroianu, cofondator şi CEO Flip.

În anul 2022, start-up-ul a intrat pe pieţele din Bulgaria şi Ungaria, iar în 2023 s-a extins şi pe piaţa din Grecia. Cele trei pieţe au generat aproximativ 35% din totalul vânzărilor Flip înregistrate anul trecut.

Ca atare, extinderea service-ului vine şi în sprijinul clienţilor de pe cele trei pieţe din regiune - toate comenzile sunt deservite de sediul din Bucureşti, astfel că toate telefoanele sau tabletele vândute sau cumpărate din Bulgaria, Ungaria şi Grecia sunt recondiţionate aici.

În 2024, echipa Flip se pregăteşte de introducerea a două noi categorii de produse pe platformă: laptopuri şi ceasuri smart.

„În cazul ambelor categorii, vom vinde în primă fază doar produse Apple, urmând să diversificăm brandurile disponibile din portofoliu ulterior. Plănuim să lansăm cele două noi categorii la finalul acestei veri. Ne dorim ca în cadrul campaniei de Back to School utilizatorii Flip să poată achiziţiona şi Macbook-uri şi Apple Watches pe lângă categoriile actuale - telefoane şi tablete”, a precizat Moroianu.

Din punct de vedere financiar, compania se concentrează acum pe o creştere profitabilă, adusă de noile categorii de produse şi de prezenţa pe cele trei pieţe din regiune. Pentru anul în curs îşi propun menţinerea ritmului de creştere înregistrat anul trecut.