Business Hi-Tech

Dell: Vanzarile au crescut cu 19%, la 100.000 de PC-uri

Dell: Vanzarile au crescut cu 19%, la 100.000 de PC-uri

Mihai Guran, Dell Romania: Cererea de produse IT a scazut in ultima parte a anului si nu ne asteptam la schimbari in perioada imediat urmatoare

01.03.2009, 18:05 29

Dell Romania, subsidiara locala a celui de-al doilea producator de PC-uri din lume, a comercializat anul trecut 100.841 de laptopuri, desktopuri si servere, in crestere cu 19% fata de nivelul de 84.421 de unitati consemnat in 2007.

Laptopurile au avut cea mai mare pondere in totalul vanzarilor, respectiv aproximativ 70.000 de unitati.
La jumatatea anului trecut, compania americana isi propusese sa livreze 120.000 de computere pe piata din Romania.
Mihai Guran, country manager al Dell pentru Romania si Bulgaria, spune ca trimestrul al patrulea din 2008 a fost semnificativ mai slab pentru companie decat exercitiul similar din 2007, vanzarile scazand cu aproape o treime. Raportat la trimestrul al treilea din 2008 insa, vanzarile au urcat moderat.
"Partenerii Dell din Romania au livrat in trimestrul al patrulea al anului trecut 26.113 laptopuri, desktopuri si servere, in crestere cu aproape 11% fata de cele 23.548 unitati livrate in trimestrul al treilea, dar in scadere cu peste 30% fata de trimestrul al patrulea al anului 2007", a declarat Guran, citand date ale firmei de cercetare IDC (International Data Corporation). "Acest rezultat trebuie privit insa in contextul actual; conform datelor IDC, piata a avut si ea o cadere semnificativa din cauza mediului economic si a instabilitatii financiare", a adaugat el.
Guran mai spune ca, in pofida scaderii numarului total de unitati livrate, piata a continuat sa se maturizeze, in sensul ca a crescut procentul PC-urilor care sunt vandute impreuna cu servicii cu valoare adaugata (precum interventie on-site in termen de 24 de ore), atat in segmentul companiilor mici si medii (IMM), cat si pe sectorul consumatorilor individuali.
Reprezentantul Dell apreciaza ca tendinta globala de reorientare catre produse mai ieftine se manifesta si pe plan local. "Tendinta consumatorilor de a se orienta catre modele cu un pret mai mic (inclusiv catre produse de tip netbook) se reflecta si in rezultatele publice ale Dell, respectiv prin cresterea numarului de unitati livrate in paralel cu scaderea veniturilor generate de consumatorii individuali", a mai spus Guran.
Citand date IDC, oficialul companiei a precizat ca Dell s-a situat anul trecut intre primii trei producatori de laptopuri si servere din Romania, avand o cota de piata de peste 14% pe fiecare segment.
In ceea ce priveste sistemele de tip desktop, cota companiei s-a marit de la 4,4% la 5%, in conditiile in care acest segment de piata a scazut semnificativ din punctul de vedere al numarului de unitati comercializate, explica Guran.
El spune ca, pe fondul cererii ridicate pe segmentul computerelor portabile, raportul dintre vanzarile de laptopuri si desktopuri tinde spre 1:1. "A existat o cerere mai mare pentru servere, storage si servicii, dar per ansamblu cererea de produse IT a scazut in ultima parte a anului si nu ne asteptam la schimbari in perioada imediat urmatoare".
Reprezenantul Dell a precizat ca o parte din clientii din mediul de business isi amana achizitiile IT pana cand vor obtine o vizibilitate mai buna a conditiilor economice. Aceleasi conditii dificile au determinat Dell Romania sa nu isi stabileasca un obiectiv privind vanzarile sau cota de piata in 2009.
La nivel global, Dell a inregistrat o scadere de 16% a veniturilor in T4, la 13,4 mld. dolari, in timp ce profitul aproape s-a injumatatit, de la 671 la 351 mil. dolari. Compania a decis modificarea tintei de reducere a costurilor de la 3 la 4 mld. dolari pentru urmatorii doi ani.