Bănci și Asigurări

ZF Live. Adrian Stancu, manager regional, partener Campion Broker şi fondator Academia de Brokeraj: Piaţa de asigurări corporate va creşte cu cel puţin 20% anual în următorii 5 ani, depăşind 5 mld. de lei

Adrian Stancu: Cumpăr o poliţă de asigurare, ştiu că am riscuri care îmi poate prelua o anumită expunere, dar ce se întâmplă după apariţia riscului, care este efectul daunei? Efectul poate fi chiar brandul companiei, imaginea companiei. Dacă ies de pe raft, cu ce costuri intru înapoi pe raft cu produsul meu dacă am avut un incendiu devastator de exemplu şi capacitatea mea de producţie este oprită brusc? Ar trebui ca fiecare companie să discute un plan de continuitate a businessului în caz de dezastre sau de riscuri majore ca şi cum ar vorbi de un plan de afaceri despre cum să intre în pieţe noi, ce produse să scoată.

Adrian Stancu: Cumpăr o poliţă de asigurare, ştiu că am riscuri care îmi poate prelua o anumită expunere, dar ce se întâmplă după apariţia riscului, care este efectul daunei? Efectul poate fi chiar brandul companiei, imaginea companiei. Dacă ies de pe raft, cu ce costuri intru înapoi pe raft cu produsul meu dacă am avut un incendiu devastator de exemplu şi capacitatea mea de producţie este oprită brusc? Ar trebui ca fiecare companie să discute un plan de continuitate a businessului în caz de dezastre sau de riscuri majore ca şi cum ar vorbi de un plan de afaceri despre cum să intre în pieţe noi, ce produse să scoată.

Autor: Mircea Nica

29.06.2024, 17:19 130

♦ Dacă în următorii 5 ani ritmul de creştere pe piaţa asigurărilor property ar fi de 20% anual pe acest segment, care include atât asigurările A9 de daune la proprietăţi, cât şi asigurările A8 de incendiu şi calamităţi, ar însemna că volumul subscrierilor cumulat al celor două linii de business, de circa 2 mld. lei în 2023, ar ajunge în 2028 la peste 5 mld. lei, adică asigurările de acest tip ar ajunge la un nivel mai mult decât dublu ♦ „Asigurările corporate şi nu numai ar trebui să facă parte din planul de continuitate a businessului în orice companie. O asigurare poate fi determinantă în a fi sau a nu mai fi businessul mâine, după apariţia unui eveniment“, a spus Adrian Stancu la ZF Live.

Piaţa de asigurări corporate ar putea creşte cu cel puţin 20% anual în următorii 5 ani, având în vedere că există un spaţiu semnificativ pentru dezvoltarea acestui segment, în condiţiile în care în prezent doar 1 din 5 companii are o formă de asigurare de bunuri şi doar 1% din companiile din România au o componentă de business interruption, susţine Adrian Stancu, manager regional, partener  la Campion Broker şi fondator al Academiei de Brokeraj.

„În momentul acesta doar 1 din 5 companii are o formă de asigurare de bunuri, doar 1% din companiile din România au o componentă de business interruption. Mulţi factori contribuie la acest lucru, dar cel mai important este că marea parte a antreprenorilor din România văd asigurările ca pe o cheltuială, nu ca pe o investiţie, chiar dacă în balanţa de venituri şi cheltuieli este clar o cheltuială. Ar trebui să fie văzută ca o investiţie, aşa cum investeşti în marketing şi în vânzări trebuie să investeşti şi în asigurări şi să îţi asumi acel cost al asigurărilor pentru că ele pot fi determinante în a fi sau a nu mai fi businessul după un aveniment. În următorii 5 ani piaţa de corporate va creşte cu cel puţin 20% de la an la an“, a spus Adrian Stancu în cadrul emisiunii de business ZF Live.

În ceea ce priveşte piaţa asigurărilor corporate, conform celor mai recente date disponibile de la Uniunea Naţională a So­cie­tăţilor de Asigurare Reasigurare (UNSAR), dintr-un număr de circa 800.000 com­panii în România, doar 16% sunt asi­gurate cu o formă de asigurare, ceea ce înseamnă că spaţiu de dezvoltare şi extindere există. Având în vedere că majoritatea companiilor care au o formă de asigurare au legătură cu bunurile, echipamentele sau incendiile, de referinţă este piaţa asigurărilor property.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro