Business Hi-Tech

Metaminds, dezvoltator de soluţii de tehnologie pentru servicii digitale cu afaceri de 243 mil. lei în 2023, investeşte 3 mil. euro în identitate digitală, gestionarea volumelor mari de date şi securitate. Marius Marinescu, CTO: Principalul vinovat pentru nemulţumirile privind serviciile digitale este lipsa interconectării dintre sistemele de IT

Andrei Cruceru, Marius Marinescu şi Ovidiu Ghiman

Andrei Cruceru, Marius Marinescu şi Ovidiu Ghiman

Autor: Adrian Seceleanu

13.06.2024, 02:17 115

Metaminds, dezvoltator de soluţii de tehnologie pentru servicii digitale, va investi 3 mil. euro în următorii ani pentru a crea şi extinde departamente dedicate arhitecturii, dezvoltării si operaţionalizării de noi soluţii de tehnologie, dar şi pentru a consolida expertiza pentru echipe specializate în arii precum computing, stocare, virtualizare, arhitectură de comunicaţii şi securitate, au declarat reprezentanţi ai companiei în cadrul unui eveniment care a avut loc marţi în Bucureşti. Fondurile vor fi direcţionate şi către o academie proprie, menită să transforme pregătirea profesională în domeniul tehnologiei. „Toate aceste investiţii vor permite companiei Metaminds să dezvolte şi să implementeze soluţii avansate în domeniul identităţii digitale, să optimizeze şi să inoveze în gestionarea,analiza şi valorificarea volumelor mari de date şi să îmbunătăţească măsurile de securitate cibernetică pentru a proteja datele şi infrastructurile digitale ale clienţilor”.

Compania, care a raportat pentru 2023 o creştere a cifrei de afaceri de 36% până la 243 mil. lei (49 mil. euro), şi un profit net de 7,4 mil. lei cu un număr mediu de 43 de angajaţi, lucrează preponderent cu sectorul public.
Metaminds a investit în realizarea unui sondaj cu privire la digitalizarea serviciilor publice din România, care a fost realizat de AtlasIntel, şi ale cărui rezultate sunt departe de a fi surprinzătoare: conform datelor 52% dintre români declară că interacţiunea cu serviciile digitale publice disponibile în prezent nu le-a îmbunătăţit experienţa personală cu acestea dar şi că ar vota online dacă acest lucru ar fi disponibil; de asemenea principalul serviciu public pe care românii şi-l doresc digitalizat este cel de sănătate.

Reprezentanţii Metaminds au spus că au comandat acest sondaj pentru a avea o bază de discuţie despre modul în care se derulează digitalizarea pe plan local, „Vrem să începem  o conversaţie despre viitorul digital a României, dar şi despre viitorul companiei noastre. Am ales să facem acest exerciţiu pentru a avea o înţelegere mai bună a prezentului şi pentru a avea de asemenea o predictibilitate mai mare asupra nevoilor viitoare. Vrem să ne uităm împreună în această oglindă  care ne arată care este percepţia cetăţenilor - care sunt, de fapt, beneficiarii muncii noastre, despre digitalizarea României.  Astfel putem să ne concentrăm mai bine eforturile în direcţia corectă”, a declarat Andrei Cruceru, cofondator şi preşedinte directorat Metaminds.

„Toate aceste percepţii şi răspunsuri ale oamenilor nu fac decât să confirme că planurile strategice de viitor pe care ni le-am asumat sunt în direcţia corectă.  Planuri care ne vor permite să fim 100% pregătiţi pentru provocările şi problemele care vin la pachet cu digitalizarea. Aşa cum aţi văzut, la nivel global, transformarea digitală vine cu un impact profund. Serviciile sunt din ce în ce mai interconectate, iar la baza acestei interconectări stau identitatea digitală şi datele. Gradul de satisfacţie din interacţiunea cu serviciile digitale rămâne la un nivel scăzut (în România – n. red.) iar principalul vinovat, în opinia noastră, pentru asta, este lipsa interconectării. Serviciile digitale funcţionează în mare parte izolat şi nu comunică eficient între ele. Acest lucru face ca tehnologia din spatele lor să nu fie optim folosită, dar, mult mai important, afectează experienţa utilizatorilor”, a declarat Marius Marinescu, CTO al Metaminds. „Câţi dintre noi nu ne-am dorit să nu mai fim nevoiţi să plimbăm acelaşi set de arte la instituţii diferite?  Mai exact, să scăpăm fix de acea birocraţie despre care 70% dintre români spun că este problematică. Iar această lipsă a interconectării duce la rezultatele pe care le-aţi văzut relativ la percepţia publicului despre serviciile digitale din România. Suntem efectiv frustraţi de faptul că trebuie să navigăm în platforme multiple şi să furnizăm în mod repetat acelaşi set de informaţii. Aceasta nu este doar ineficient, ci face din România o ţară complet neatractivă pentru investiţii şi inovaţii. Plecând de la premisa că viitorul digitalizării în România va respecta tendinţele globale, investim în dezvoltarea de noi capabilităţi, competenţe şi resurse tehnice astfel încât să putem răspunde provocărilor generate de interconectarea serviciilor digitale”, a spus Marinescu.

„Ambiţia noastră nu este mică, este realizabilă, atâta vreme cât o să ne executăm planul de business  disciplinat. Cred că sunt aproape 2 ani când am început să lucrăm sub această nouă formulă de sistem de management dualist şi la momentul respectiv când discutând cu colegii mi-am asumat rolul de a coordona activitatea Consiliului de Supraveghere am văzut o mare oportunitate, aceea de a accelera creşterea companiei implementând un sistem de reguli şi de bune practici care să completeze competenţele tehnice ale echipei”, a declarat Ovidiu Ghiman, preşedinte al Consiliului de supraveghere al Metaminds.