Companii

Ford atacă în forţă şi ia dealeri de maşini de la concurenţă

Ford atacă în forţă şi ia dealeri de maşini de la concurenţă

Henrik Nenzen, directorul diviziei de importuri a Ford România: Dacă un dealer a investit într-un centru mare şi comercializează un brand cu o cotă de piaţă scăzută, atunci cel mai probabil acesta se va reorienta către o marcă de volum

Autor: Bogdan Alecu

08.05.2011, 23:52 2136

Divizia de importuri a Ford România, cel de-al doileaconstructor de pe piaţa auto locală, are în plan să deschidă zecenoi centre Ford în acest an, iar jumătate dintre acestea vor ficentre "convertite", adică firme care vor renunţa la mărci pe carele vând în prezent pentru a intra în reţeaua Ford.

Extinderea Ford din acest an vine în contextul în care şaptedealeri au rămas în afara reţelei anul trecut, potrivit uneianalize a ZF, când s-a făcut trecerea importurilor de la Romcar,parte a Ţiriac Holdings, la Ford România. Cei şapte nu au semnat unnou contract cu importatorul fie din motive invocate de importator,fie din alte considerente.

"Acum în cadrul reţelelor de dealeri există o foarte mareagitaţie, în condiţiile în care volumul total al pieţei este foartescăzut. Spre exemplu, dacă un dealer a investit într-un centru mareşi comercializează un brand cu o cotă de piaţă scăzută, atunci celmai probabil acesta se va reorienta către o marcă de volum. Dincele zece noi centre Ford, patru vor fi construite de la zero.Astfel, o parte din noii dealeri Ford vor veni de la altebranduri", a spus Henrik Nenzen, directorul diviziei de importuri aFord România.

Tăriceanu a dat startul "la convertire"

Primul dealer "convertit" de Ford a fost Automotive TradingServices, companie controlată în proporţie de 85% de fostul premierCălin Popescu-Tăriceanu. ATS a transformat centrul Citroen dinBăneasa, cel mai mare la nivel naţional, în centru Ford. Cel de-aldoilea dealer care a făcut acest pas a fost ATI Motors Holding,care a trecut de la Honda la Ford, în condiţiile în care companiainvestise 3,2 mil. euro într-un centru de 2.000 mp pentru marcaniponă în 2009. Această investiţie era, potrivit acţionarilorGabriel şi Mihaela Manolache, prea mare pentru marca Honda şi dinacest motiv s-a decis trecerea la o marcă de volum precum Ford. Încursul anului 2011 Ford România are în plan deschiderea a zece noicentre Ford la nivel naţional, ceea ce va majora efectivul reţeleide la 37 la 47 de centre integrate până la finele anului. Pe lângăacestea reţeaua va fi extinsă şi cu service-uri ale mărcii la nivelnaţional.

"În al doilea trimestru vom mai avea încă două sau chiar treideschideri de dealeri, la fel ca ATI Motors în Iaşi. Reţeauatrebuie întărită şi trebuie acoperite punctele rămase deschise lanivel naţional. Deja discuţiile cu aceşti posibili dealeri Fordsunt aproape de final, iar o parte din ei deja construiescviitoarele centre, urmând ca acestea să fie deschise în noiembriesau decembrie anul acesta", a spus Nenzen.

Şeful Ford se aşteaptă ca piaţa auto din România să crească cu10% în acest an şi cu 30% anul viitor, în condiţiile în care piaţadeja a intrat pe un trend ascendent.

"Anul acesta vedem deja că vânzările de vehicule comerciale aurevenit pe creştere, iar în general vânzările acestora crescînaintea vânzărilor de autoturisme. În plus, importurile de maşinila mâna a doua scad. Şi pe măsură ce aceste importuri se vor duceîn jos, acestea vor avea un rezultat pozitiv pentru piaţavehiculelor noi. Având în vedere programul "Rabla", acum sunt totmai mulţi cei care ar prefera o maşină nouă în detrimentul uneiavechi", a declarat Henrik Nenzen.

Ţintesc 10% din piaţă

În ceea ce priveşte vânzările Ford, planul americanilor este săajungă la 10% din total piaţă, dar raportat la nivelulînmatriculărilor efective şi nu la vânzările raportate cătreAsociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).Potrivit statisticilor Direc­ţiei Regim Permise de Conducere şiÎnmatriculare a Vehiculelor, la nivelul primelor trei luni aleacestui an Ford deţinea o cotă de 7,3% din înmatriculările deautoturisme, în timp ce potrivit statisticilor APIA Ford are 6,6%din vânzările de maşini din primul trimestru. "Obiectivul nostrueste să creştem peste ritmul pieţei totale. Ţinta noastră este săajungem la o cotă de piaţă de 10%, până în 2013 - 2014. Spreexemplu, numai prin numirea a zece noi dealeri vom obţine câtevapuncte procentuale în plus la cota de piaţă."