Companii

O piaţă de 110 mld. euro. România „muşcă“ o felie de 13% din retailul alimentar din Europa Centrală în cel mai bun an din ultimii cinci

O piaţă de 110 mld. euro. România „muşcă“ o...

Autor: Mihaela Pascari

04.12.2015, 13:00 972

Comerţul alimentar din Europa Centrală, o piaţă de peste 110 miliarde de euro anual, ar putea creşte cu 3,1% în acest an, cel mai mare avans înregistrat în perioada 2011-2015, potrivit unui studiu al companiei de consultanţă şi cercetare de piaţă PMR Group din Polonia.

Astfel, după stagnare şi doi ani cu creşteri sub 2%, comerţul pare să ia avânt, susţinut şi de segmentul online, dar şi de creşterea puternică a pieţei poloneze, cea mai mare din regiune, care are o cotă de peste 50% din vânzări, respectiv 58 de miliarde de euro anual.

România este a doua piaţă din Europa Centrală, cu o pondere de 13% a vânzărilor de bunuri alimentare în total, astfel că piaţa poate fi estimată la 15 mld. euro anul acesta, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din raportul PMR.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro