Companii

TiriacAutoRulate, afaceri de 12 mil. euro si patru noi locatii

19.04.2010, 23:09 205

TiriacAutoRulate, divizia de retail cu masini second-hand aTiriac Holdings, isi va extinde reteaua de la doua la cel putinsase centre in perioada urmatoare, potrivit oficialilor companiei,in paralel cu dealerii de masini noi, in contextul in care piatasecond-hand a inregistrat scaderi mai mici decat cele de masininoi.

"Avem acum deja trei locatii, Militari, Otopeni si acumdeschidem una in Tunari. In continuare dorim sa ne extindem dacaexista potential si in Cluj, Constanta, Timisoara. Dorim sa facemdin TiriacAutoRulate un nou brand", a spus Ion Alexandru Tiriac,fiul fostului tenismen si reprezentantul actionarului in consiliilede administratie si de conducere unde Ion Tiriac este actionar.

TiriacAutoRulate detine 3% din piata oficiala de second-hand(dealeri autorizati - n. red.), in conditiile in care nu existanicio companie care sa detina mai mult de 10%, piata fiindimpartita in companii care vand in general sub 100 de masini pe an."Fiecare dealer de second-hand are intre 3-15 si 50 de masini devanzare. Si se pare ca la o cota de piata de 3% suntem foarteavansati. Avand in vedere conditiile din piata auto, si marjele deprofit din rulate au scazut in 2009, dar am ramas profitabili", asubliniat Tiriac.

Anul trecut TiriacAutoRulate a vandut aproximativ 1.000 demasini si a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 12milioane de euro, potrivit estimarilor ZF, luand in calcul un pretmediu de 12.000 de euro pe masina.

Astfel, piata de masini second-hand pe care tranzactiile suntintermediate de dealeri specializati ajungea in anii trecuti la30.000-35.000 de masini, in timp ce vanzarile totale de masini lamana a doua trec de 200.000 de unitati anual.

In cadrul fostului Metro Otopeni, unde a fost deschis si primulcentru TiriacAutoRulate, a fost construit TiriacAutoService, unuldintre cele mai mari serviceuri din Romania cu o suprafata totalade peste 8.000 mp.

"Investitia in TiriacAutoService nu a fost una majora, pentru caei au lasat totul intr-un stadiu foarte bun. A fost doar oinvestitie de utilaje. Dorim sa dublam serviceul, care dupa un ande zile functioneaza la o capacitate de 85%", a subliniatTiriac.

Urmatorul pas in dezvoltarea TiriacAuto in fostul Metro Otopeniil reprezinta constructia unui showroom in jurul serviceurilor,unde vor fi reprezentate toate cele 11 marci comercializate deTiriacAuto.

Un nou proiect al TiriacAuto este dezvoltarea pe partea deaftersales, pe segmentul pieselor de schimb alternative.

"Poate cumparatorul nu doreste piesa cu eticheta marcii, darfacuta de acelasi producator si cu 20% mai ieftina. Sau unbull-bar, un set de jante sau diferite accesorii sau un sistemaudio mai performant", a spus Ion Alexandru Tiriac.

Businessul total al lui Ion Tiriac a atins anul trecut 1,4 mld.euro, fata de aproximativ 2 miliarde de euro in 2008, inainte decriza financiara, omul de afaceri fiind prezent pe piete precumauto, imobiliare, bancar, asigurari si aviatic.